"Vannak, akik számára a kertészkedés talán csak ártalmatlan ténykedésnek látszik, amely valójában kis jelentőségű egy olyan világban, ahol a címoldalakat magasztosabb kérdések foglalják el. Ezzel nem értek egyet. Amikor a világ hatalomvágyőrült vezetői már rég feledésbe merülnek, az árnyékban akkor is kihajt majd a gyűszűvirág, s a napfényben tavirózsák nyitják majd csillagszerű virágaikat."

( Alan Titchmarsh
)

2013. február 28., csütörtök

Paradicsom

Mindenáron lugas paradicsom magot akartam venni, mert bedőltem a hatalmas termésmennyiséget ígérő szólamoknak, meg különben is még a paradicsom az, ami egyáltalán termést hoz nálam) de a városban az általam ismert üzletekben nagyon szegényes választék szokott lenni zöldség magokból (ne válogass, vedd azt, ami van), potyára meg nem volt kedvem megnézni.
Így életemben először Vaterázásra adtam a fejem. Na azért ilyen licitálós dolgokba nem mertem belemenni, de sikerült fix áron vennem lugas paradicsom,  körömvirág magot (tudom, tudom, másnál ez magától terem ) és ajándékba kaptam egy csomó rukola magot, ami tavaly ki sem nőtt, de most annyit kaptam, hogy muszáj lesz újra kipróbálnom. 

Az eladó használati utasítást is írt a magokhoz , ezért én már februárban elvetettem őket. Úgy gondoltam, négy tő nekem bőven elég lesz. Csak azt hagytam ki a számításból, hogy míg másnak csak pár lépést kell megtenni a házból a kertig, addig nekem az autóba kell betuszkolnom a palántákat, ami, ha tényleg megnőnek májusig akkorára, amekkorára kell, érdekes logisztikai feladat lesz.

vetés febr. 8-10, a kép 22.-én készült.
Egyébiránt természetesen éjjel nappal azon töröm a fejem, milyen sövénynövényt ültessek a kert köré, ami sűrű, magas, legjobb ha tüskés, és kb. két hónap alatt megnő 2 méteresre.

16 megjegyzés:

Piszke a Birtokról írta...

A sokba kerülő verzió: vegyél sok másfél méteres cserepes fenyőt.
A rizikófaktoros, de sikergyanús opció a már említett nyári ciprus meg a (maradandó) turkesztáni szil.
Esetleg keress még rá arra, hogy pampafű, nekem is újdonság, tehát többet nem mondhatok.
Legvégső esetben fakeretben bambuszroló ;)

Nyözö írta...

A két méteres nádszövet nem jó? Annyira nem drága, valahogy még ki is néz, mindenesetre nagyságrendekkel jobban mint az eternit hullámpala állítva. :)

@Piszke a turkesztáni se fog havonta egy métert nőni... :D Annyira nem csoda a csoda. Nekünk is van, és 3 évesen is alig egy méter -- igaz nagyrészt árnyékba került, és mondták is, hogy ott bizonyára lassabb lesz. Most ellentesztként lehet teszek napos részre egy keveset, hátha... :)

BoGyo írta...

Jó kis mini üvegházat fabrikáltál a palántáknak!! Neked hogy bírják a kertben? Mennyi időnként tudod öntözni?Nálunk, ami megmaradt palánta és termett, az a szomjas bogarak itatója lett:(
Sajnos a nádszöveten kívül nekem sem jut más az eszembe:(

Névtelen írta...

Szólhattál volna, hogy magokra vannak igényeid. Egy csomót küldtem szét ebben a hónapban (meg kaptam is). Jutott volna neked is!
Tüskés növényekből nem könnyű választani, ami nyárra meg is nő. Talán ha hagyod a felsarjadó akácot (de akkor lehetetlen lesz kiirtani a kertből). Laci

csakBea írta...

@Piszke: Sokba kerülő verzió szóba se jöhet, a nyári ciprus magokat holnap megnézem. (Hogy mért nem rendeltem a vaterán?)Honnan lehet tudni egy szilről, hogy turkesztáni vagy nem? Van valami szil "bokrom", abból elvileg tudnék gyökereztetni. Megjegyzem, lassan nő.

@Nyözö: Az engem nem zavarna, hogy nem néz ki jól a kerítés, a lényeg, hogy be ne nézzenek rajta. 80 méter hosszú kerítésről beszélünk, és nem ott lakunk, tehát árban főként az ingyen az elfogadható.

@Bogyo: Eddig csak a koktél paradicsommal volt szerencsém,az egész jól bírta. Hetente egyszer locsoltam , jól bemulcsoztam a földjét, és tavaly egy belógó akáclomb vetett rájuk némi árnyékot. Idén ez már nem lesz :(

@Laci: kedves vagy, de mégis, honnan tudtam volna, hogy van magod, és milyen csatornán szóltam volna? :)

Ezúton akkor közhírré teszem, hogy metszésből származó homoktövis, tűztövis, és som (cornus mas) ágakat ajándékba elfogadok :)

Névtelen írta...

Ezen a csatornán!
Vagy itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9214060&la=124127449
Meg a többi kertészkedős fórumon. Általában barátságos és segitőkész népek látogatják. Virágmagokat tudok küldeni, de azok nem szúrósak (és nem pirosak). A képrejtvény megfejtése az email cimed? (Akkor a citrom=citromail?) Laci

Névtelen írta...

Mégegy: Ez érinti benneteket? (Laci)
http://kertesz.blog.hu/2013/02/04/kell-e_fizetni_a_konyhakertert?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2013_02_04&utm_campaign=index

Hédi írta...

Bea, ha nem is 80 folyómétert, de dugványozni való tűztöviságakat (narancssárga bogyójú) szívesen küldök. Hova mehet a csomag?

csakBea írta...

@Laci: Köszönöm, bekönyvjelzőztem a fórumot, és legközelebb majd kiírom, ha valami vágyam van.
Igen, nekünk be kell jelenteni a kertet, remélem fizetni nem kell.
A képrejtvény megfejtése helyes! :)

@Hédi: Elfelejtetted a címemet? :) Pedig küldtél már magot, remélem idén már virágozni is fog.

csakBea írta...

Vettem nyári ciprus magot, kíváncsi vagyok mi lesz belőle.

csakBea írta...

@Hédi: A tűztövis ágakat köszönettel elfogadom, természetesen, ha biztosan nem okoz gondot a szúrós ágak postázása. Érdekes módon én meg az email címedet nem találtam. Ági magcsereberés címére küldhetem a címem?

Hédi írta...

Megvagy, Bea, megtaláltalak, természetesen. Bocs, már kezdek szenilis lenni...

ember írta...

pampafű: http://kertesz.blog.hu/2013/02/24/diszfuvek_ebresztese

de a nyári ciprus is meg fog nőni szerintem, nem egy túl igényes növény

csakBea írta...

@ember: Ismerem a pampafüvet (mármint képről). Egyenlőre olyanban gondolkodom,amit tudnék szaporítani, gyökereztetni.
Gondoltam a bambuszra is, (az milyen szép lenne!), de az én sivatagos kertemben nem maradna meg.

Névtelen írta...

Kedves Bea!

A logisztikához volna 5letem: kartondoboz, abból találsz fél méter magas falút és épségben meg fognak érkezni. Én termetes szobanövényekkel kipróbáltam.

Üdv:

Zsuzsi

csakBea írta...

@Zsuzsi: Meglátjuk, májusra mennyit nőnek a palánták. A dolog azért sem egyszerű, mert már lassan a kocsiban kell tárolnunk az összes kerti szerszámot is, betörés miatt. Ha lenne egy akkora kocsim, amiben a talicska is elfér, azt is inkább abban tárolnám...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

címkék

:( (1) 2010 (1) 2011 áprilisi állapot (1) 2011 szeptember (2) 2012 május 27 (1) 40 fok (1) a kert állatvilága (11) Agatha Christie (1) ágyás (1) ajándék (1) ájtatos manó (1) akácgyökerek (1) akácok (1) akvárium (2) almatermés (3) alsó fertály (1) angol nyelv vizsga (1) apa (4) áram (1) aranyvessző (2) ásás (3) aster (1) balkáni gerle (1) Bandi (1) Bátor (4) bazsarózsa (1) béka (3) béka segge (1) betakarítás (1) betegség (3) betekerítás (1) betgség (1) betonozás (1) betörés (2) bicska (1) blogos dolgok (2) bodza (4) Bodza kutya (2) Bodza kutya ás (1) Bodza pancsol (1) boglárka cserje (2) bográcsozás (1) Bogyó (1) Bogyó talicskázik (1) boróka (1) borsó (7) borsó ültetés (2) borsos varjúháj (1) búbos banka (1) bukszus (8) búzavirág (2) büdöske (1) cickafark (3) csak úgy (1) Cseh Tamás (1) cserebogár (1) csillagfürt (2) csoki fagyi (1) csomag (1) defekt (1) Dínó (1) díszcsorba (1) Dixi (1) edényfogó (1) egér (3) egy év elmúlt (1) egynyári szarkaláb (1) egynyáriak (2) először virágzók (1) első munkák (2) első növények (1) én is versenyt futok (1) erdő (1) erdőirtás (1) eső (1) esőt akarok (1) esővízgyűjtő (1) Éva néni virágja (1) évelő len (1) ez mi ez (1) ez van (1) ez volt eredetileg (1) ezüst uszkár (3) ezüstfenyő (1) fa sebkezelés (1) fagy (1) fagyal (1) fájdalom (1) fák (1) fecseg a felszín (1) fekete bab (1) fenyő (1) fenyő magonc (5) fészek (1) flexibilis csemperagasztó (1) foghúzás (1) futórózsa (1) (1) fűnyírás (3) fűrész (1) fűzfa (3) galagonya (1) galgonya (1) gazok (1) gombák (1) gondolatok (1) gránát alma (9) Granny Smith (1) gumicsizma (1) gyász (3) gyerek kor (1) gyík (5) gyökerek (1) gyökereztetés (1) gyöngyvessző (1) gyümölcsfák (4) hagyma dugdosás (2) hagymások (4) halak (1) harlekin katica (2) hát így (1) Hédi féle mályva (1) hőség (2) ilyen is pusztult már el nálam (1) in memoriam (1) ismeretlen madár (2) japán birs (1) japán gyöngyvessző (1) japán rózsa (1) játék (1) játék Baluval (1) jelenkor (1) jezsámen (2) jonatán alma (1) kaporlevelű (2) karácsony (1) karácsonyi díszek (1) karalábé (1) karalábé. komposzt (1) kártevő (1) kasvirág (4) kecskerágó (1) kékszakáll (1) kenyér sütés (3) kerítés (4) kert helyett (1) kertvarázslat (1) keskenykevelű ezüstfa (1) kifli sütés (1) kis meténg (1) kocsi (1) koktél paradicsom (3) komposzt (2) komposzt szita (2) korallbogyó (3) köhögés (2) könyv (1) könyvek (3) közterület (1) kreatív (1) krókusz (2) krumpli (2) krumplifőd (4) kukorica (1) kúpvirág (2) kúszó madárbirs (1) kút (2) kutya (6) kutyák (11) kutyaséta. 2012 tél (1) kutyasétáltató lányka (2) kutyátlanul:( (1) lábnyomok (2) lakótelep (1) láz (1) legeslegrosszabb év (1) lenmag (1) letöltés (1) levendula (1) lila akác (1) liliom (5) liliomok (1) lóhere (2) lonc (1) lugas paradicsom (8) macska (1) madarak (1) madárdal (1) madárfészek (1) madáritató (1) magamról (1) magas ágyás (1) májusi fagy (1) mályva cserje (3) Mária virágini (1) meggy (1) meggy fagyi (1) meggy szedés (3) meggybefőtt (1) mert már öreg (1) metszés (3) mézes (1) mézeskalács (1) mezőgazdasági részleg (1) mi ez (1) mobilinternet (2) mogyoró (2) mogyoró bokor (2) mogyoró meggybefőtt (1) mosdó (1) munkanélküli (1) nagy fa (1) nanoverseny (1) nárcisz (3) nem kert (3) nemesia (1) netbook (1) névnap (1) november (1) nutella házilag (1) nyárfa? (2) nyári orgona (2) nyírfa (12) nyúl (1) nyúl elleni védekezés (1) óhaj-sóhaj (1) orrszarvú bogár (4) örökbefogadás (1) ősz (2) őszi oroszlánfog? (1) őszibarack (2) őz (3) pajor (1) pajzstetű (1) palánták az ablakban (1) palántázás tejesdobozba (1) pálmaliliom (1) papagáj (1) paprika (2) paradicsom (3) patiszon (1) pdf (1) penészesedés (1) pénztárca (1) permetezés (3) perverz (2) petrezselyem (2) petúnia (5) pézsmamályva (1) pihenés (1) pipacs (2) piros (1) pók (1) poloska gyilkosság (1) porcsinrózsa (5) prunus padus (2) puszpángmoly (1) pünkösdi rózsa (1) ragadozó (1) rajz (3) répa (3) retek (6) rézvirág (3) ribizli (5) ribizli torta (1) rózsa (1) rózsalonc (1) rozsda farkú (3) rozsdafarkú (3) rucola? (1) rukola (1) saláta (1) saláta ültetés (1) sarkantyúka (1) sarpo mira (1) sásliliom (5) seregélyek (1) sírhely (1) slag (2) som bokor (2) sövények (1) spirea (1) sütés (5) sütőtök (1) szajkó? (1) szaporítás (1) szar az élet (1) szárzság (1) szegfű (5) szél (1) szerszámok (1) szidom a férjemet (1) szivarfa (2) szomszéd (1) Szőke Herceg (1) születésnapok (1) talajtakarás (1) tamariska (1) tatárvirág (1) Tatin torta (1) téglaültetvény (1) tejberizstorta (1) tél vége (1) téliesítés (4) telihold (1) tereprendezés (2) tévézés (1) tök (2) töklé (1) tölgyfa (1) tőzegbeton (1) trombita folyondár (3) tudományosan (1) tuja (4) tücsök búzavirág (1) tücsök meg a... (1) tűlevelű bugatölcsér (1) tűz (1) tűztövis (4) új ágyás (1) új élet (1) Új Év (1) új fa (1) új nick (1) új növény (18) uncsi (1) ültetés (2) vadsóska (1) vakvezető (1) varfű? (1) Vatera (1) verbéna (2) vérborbolya (1) vérszilva (1) vetés (3) Villás (1) virágágyás (3) virágmagok (1) virágok (1) virágpók (1) visszapillantás (1) Vitalij (3) welness (1) Zafír (1) zelnicemeggy (1) zsalukő (3) zsálya (1)