"Vannak, akik számára a kertészkedés talán csak ártalmatlan ténykedésnek látszik, amely valójában kis jelentőségű egy olyan világban, ahol a címoldalakat magasztosabb kérdések foglalják el. Ezzel nem értek egyet. Amikor a világ hatalomvágyőrült vezetői már rég feledésbe merülnek, az árnyékban akkor is kihajt majd a gyűszűvirág, s a napfényben tavirózsák nyitják majd csillagszerű virágaikat."

( Alan Titchmarsh
)

2012. november 1., csütörtök

A macska él

Az úgy volt, hogy gyerek koromban a szomszédban lakó unokatestvéreméknek volt egy tacskó kutyájuk (meg egy macskájuk) és én akkor zsenge gyermekként úgy beleszerelmesedtem Dínóba, hogy azóta olthatatlan szerelem él bennem az álltok, főleg a  kutyák iránt. Cilit is szerettem de ő, mint "magányosan sétáló macska" nyilván nem értékelte annyira a rajongásomat, így inkább "kutyapárti lettem." Később apukám megszánt, és egyszer csak beállított egy kiskutyával, így lett saját kutyám.
Aztán ugrottunk az időben, felnőttem, elköltöztem, Dixi természetesen anyukáméknál maradt. Később férjhez mentem, majd lakásunk is lett, és rájöttem, hogy lehet saját állatom. Persze a panelba a férjem nem akart kutyát, így hullámos papagájjal kezdtük, aztán ahogy gyerekeink is lettek, lett nimfánk, halunk, tengerimalacunk. Én azt hittem, hogy ezek az állatok már a gyerekek kedvéért vannak, és egy idő után amikor észrevettem, hogy annyira sem törődnek a tengerimalacokkal,  hogy amikor azt mondom, szedjenek nekik füvet, csak egy marék gazt hoznak, begurultam, és elajándékoztam őket.

A fiúkat egyáltalán nem hatotta meg a dolog, én meg rájöttem, hogy nem nekik kell az állat, hanem nekem. Annyira hiányzott valamilyen akármilyen állat, hogy már azon törtem a fejem, hogy törpe nyulat, vagy mókust, vagy akármit veszek...., magamnak. Ekkor történt, hogy a nővéreméknél a kertben született két kismacska, és a sógorom azt mondta, nekik csak egy (illetve az anyjával együtt kettő) macska kell, és  ha nem viszi el a másikat valaki, likvidálja. Így életmentésnek beállítva a dolgot, erősen kampányoltunk a férjemnél ( akinek gyerek korában csak macskái voltak), és hazahoztuk a panelba a macskát, akit Laci gyerek kori macskái után Bandinak neveztünk el.
Minden szép és jó lett volna, ha ez a macska nem nyávogott volna ébresztőt nekünk minden hajnalban 3 és 4 óra között. De ez a macska minden hajnalban felébresztett minket, és amikor kemény puhítások árán kutyánk is lett, még a kiskutyát is felverte hajnalban, hogy aztán ketten kergetőzést csapjanak a lakásban, oly módon, hogy Bandi közben a fejünkön ugrált, miközben próbáltunk még pár órát szunnyadni munka előtt.

Ekkor megkeményítettem  magam, és úgy döntöttem, jobb lesz neki kertes házban, és rátukmáltam a macskát anyukámékra, akik maguktól sose akartak macskát. Kértem őket, hogy egyenlőre pár hétig legyen a lakásban, amíg megszokja a helyet, mert ha csak úgy kirakják a kertbe, úgy elmegy, hogy sose látjuk viszont. Ennek már 12 éve, és Bandi igencsak megszokta a helyet, és tizenkét évig ugráltatta a szüleimet, hogy most ki akar menni, most be akar jönni, és különben is, most van itt az ideje, a hajnali 1 órás nyers pulykamellnek.
Anyukám sokszor mondta, hogy jól kicsesztem velük ezzel a macskával, de én nagyvonalúan mondtam, hogy ti nyugdíjasok vagytok, ráértek napközben is aludni.

Amióta apukám nincs, Bandi éjszakánként már nem csak a pulykamellet követeli, hanem apát is. Az utolsó hónapokban apukám sokszor fent volt éjszaka, mert fájt a lába és nem tudott aludni, és ha már fent volt, a lábával dögönyözte a macskát.
 Bandi azóta éjszaka kimegy az asztal alá, ott lefekszik, és várja a dögönyözést, és nyávog és nyávog, és ki akar menni, de utána rögtön be akar jönni, és enni kér, de nem eszik...., stb.

És azóta anyukám türelmetlenebb, én meg úgy gondoltam, nem akarom tovább ezt hallgatni, így amikor anya azt mondta, hogy ha megyünk, oda-haza gyertyaégetésre, pakoljam fel a macskát és hozzam, ide-haza elaltatni, azt mondtam jó, és megbeszéltem a doktornővel a dolgot.

Vittem magammal a szállítódobozt, bár magam sem hittem hogy végül anyát ráviszi a lélek, de mivel én vittem a nyakukra a macskát, úgy gondolom, az én saram, és nekem kell megtennem, ha tényleg úgy akarja. És igazán elszánt voltam, mondtam neki, hogy reggel ne engedje ki a macskát, ha vinnem kell, mert elbújik, és nagyon örültem, amikor mégis kiengedte.

És amikor egy idő után mégis behozta, akkor már biztos voltam benne, hogy holnap macska gyilkos leszek, és lelki szemeim előtt már láttam magam sírt ásni ...

De a konkrét kérdést még nem mertem nekiszögezni, csak az utolsó pillanatban, amikor már a kertbe szánt bukszusok és tuják, és a héjas dió meg a mogyoró, meg a húsok és sütemények is bent ültek a kocsiban. Tulajdonképpen nem is kérdeztem, csak mondtam, hogy így a macska már nem fér be, és amikor anya azt mondta, hogy : "hát nem, mert sajnálom", akkor már a nyakába borulva sírtam, hogy ne kelljen megölnöm ...

Hát így történt. És még mindig nem tudom, hogy végül is valamelyikünk komolyan gondolta-e?

6 megjegyzés:

Majoros László írta...

Éljen Bandi sokáig, bajsza érjen bokáig! :)

BoGyo írta...

Meglepődtem volna ha véghez viszitek az elhatározásotokat. Nagyon szurkoltam a cicának, hogy megússza!!!

Gyula Guzner írta...

Sikerült Bandinak! Éljen!
Szerintem ezt nem egyszerű meg tenni.
Én nem tudnám az biztos. És örülök hogy te sem tetted meg.

csakBea írta...

Igen, én is szurkoltam neki. Nem könnyű dolgok ezek. Szerintem a felelős állattartáshoz ez is hozzátartozik, hogy ha kell, meg kell tenni az utolsó lépést. (Persze úgy könnyebb, ha az állat gyógyíthatatlan beteg.) Ha nem tudják tovább tartani,és nem találnak neki jobb helyet (és nem hiszem, hogy sokan kapkodnának egy 13 éves macska után) szerintem inkább altassanak el egy állatot, minthogy kilökjék az utcára. Mondom ezt úgy, hogy eddig hála istennek nem kellett ilyesmihez folyamodnom.

HP írta...

Micsoda mese! És még igaz is.:) Gondoltam, hogy ez lesz a vége. Úgy sem hiszem, hogy sokáig fog már élni, 13 év az már szép kor macskáknál:)

csakBea írta...

Üdvözöllek kedves HP! Hát, nem tudom, én már láttam több 19, 20 éves macskát is....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

címkék

:( (1) 2010 (1) 2011 áprilisi állapot (1) 2011 szeptember (2) 2012 május 27 (1) 40 fok (1) a kert állatvilága (11) Agatha Christie (1) ágyás (1) ajándék (1) ájtatos manó (1) akácgyökerek (1) akácok (1) akvárium (2) almatermés (3) alsó fertály (1) angol nyelv vizsga (1) apa (4) áram (1) aranyvessző (2) ásás (3) aster (1) balkáni gerle (1) Bandi (1) Bátor (4) bazsarózsa (1) béka (3) béka segge (1) betakarítás (1) betegség (3) betekerítás (1) betgség (1) betonozás (1) betörés (2) bicska (1) blogos dolgok (2) bodza (4) Bodza kutya (2) Bodza kutya ás (1) Bodza pancsol (1) boglárka cserje (2) bográcsozás (1) Bogyó (1) Bogyó talicskázik (1) boróka (1) borsó (7) borsó ültetés (2) borsos varjúháj (1) búbos banka (1) bukszus (8) búzavirág (2) büdöske (1) cickafark (3) csak úgy (1) Cseh Tamás (1) cserebogár (1) csillagfürt (2) csoki fagyi (1) csomag (1) defekt (1) Dínó (1) díszcsorba (1) Dixi (1) edényfogó (1) egér (3) egy év elmúlt (1) egynyári szarkaláb (1) egynyáriak (2) először virágzók (1) első munkák (2) első növények (1) én is versenyt futok (1) erdő (1) erdőirtás (1) eső (1) esőt akarok (1) esővízgyűjtő (1) Éva néni virágja (1) évelő len (1) ez mi ez (1) ez van (1) ez volt eredetileg (1) ezüst uszkár (3) ezüstfenyő (1) fa sebkezelés (1) fagy (1) fagyal (1) fájdalom (1) fák (1) fecseg a felszín (1) fekete bab (1) fenyő (1) fenyő magonc (5) fészek (1) flexibilis csemperagasztó (1) foghúzás (1) futórózsa (1) (1) fűnyírás (3) fűrész (1) fűzfa (3) galagonya (1) galgonya (1) gazok (1) gombák (1) gondolatok (1) gránát alma (9) Granny Smith (1) gumicsizma (1) gyász (3) gyerek kor (1) gyík (5) gyökerek (1) gyökereztetés (1) gyöngyvessző (1) gyümölcsfák (4) hagyma dugdosás (2) hagymások (4) halak (1) harlekin katica (2) hát így (1) Hédi féle mályva (1) hőség (2) ilyen is pusztult már el nálam (1) in memoriam (1) ismeretlen madár (2) japán birs (1) japán gyöngyvessző (1) japán rózsa (1) játék (1) játék Baluval (1) jelenkor (1) jezsámen (2) jonatán alma (1) kaporlevelű (2) karácsony (1) karácsonyi díszek (1) karalábé (1) karalábé. komposzt (1) kártevő (1) kasvirág (4) kecskerágó (1) kékszakáll (1) kenyér sütés (3) kerítés (4) kert helyett (1) kertvarázslat (1) keskenykevelű ezüstfa (1) kifli sütés (1) kis meténg (1) kocsi (1) koktél paradicsom (3) komposzt (2) komposzt szita (2) korallbogyó (3) köhögés (2) könyv (1) könyvek (3) közterület (1) kreatív (1) krókusz (2) krumpli (2) krumplifőd (4) kukorica (1) kúpvirág (2) kúszó madárbirs (1) kút (2) kutya (6) kutyák (11) kutyaséta. 2012 tél (1) kutyasétáltató lányka (2) kutyátlanul:( (1) lábnyomok (2) lakótelep (1) láz (1) legeslegrosszabb év (1) lenmag (1) letöltés (1) levendula (1) lila akác (1) liliom (5) liliomok (1) lóhere (2) lonc (1) lugas paradicsom (8) macska (1) madarak (1) madárdal (1) madárfészek (1) madáritató (1) magamról (1) magas ágyás (1) májusi fagy (1) mályva cserje (3) Mária virágini (1) meggy (1) meggy fagyi (1) meggy szedés (3) meggybefőtt (1) mert már öreg (1) metszés (3) mézes (1) mézeskalács (1) mezőgazdasági részleg (1) mi ez (1) mobilinternet (2) mogyoró (2) mogyoró bokor (2) mogyoró meggybefőtt (1) mosdó (1) munkanélküli (1) nagy fa (1) nanoverseny (1) nárcisz (3) nem kert (3) nemesia (1) netbook (1) névnap (1) november (1) nutella házilag (1) nyárfa? (2) nyári orgona (2) nyírfa (12) nyúl (1) nyúl elleni védekezés (1) óhaj-sóhaj (1) orrszarvú bogár (4) örökbefogadás (1) ősz (2) őszi oroszlánfog? (1) őszibarack (2) őz (3) pajor (1) pajzstetű (1) palánták az ablakban (1) palántázás tejesdobozba (1) pálmaliliom (1) papagáj (1) paprika (2) paradicsom (3) patiszon (1) pdf (1) penészesedés (1) pénztárca (1) permetezés (3) perverz (2) petrezselyem (2) petúnia (5) pézsmamályva (1) pihenés (1) pipacs (2) piros (1) pók (1) poloska gyilkosság (1) porcsinrózsa (5) prunus padus (2) puszpángmoly (1) pünkösdi rózsa (1) ragadozó (1) rajz (3) répa (3) retek (6) rézvirág (3) ribizli (5) ribizli torta (1) rózsa (1) rózsalonc (1) rozsda farkú (3) rozsdafarkú (3) rucola? (1) rukola (1) saláta (1) saláta ültetés (1) sarkantyúka (1) sarpo mira (1) sásliliom (5) seregélyek (1) sírhely (1) slag (2) som bokor (2) sövények (1) spirea (1) sütés (5) sütőtök (1) szajkó? (1) szaporítás (1) szar az élet (1) szárzság (1) szegfű (5) szél (1) szerszámok (1) szidom a férjemet (1) szivarfa (2) szomszéd (1) Szőke Herceg (1) születésnapok (1) talajtakarás (1) tamariska (1) tatárvirág (1) Tatin torta (1) téglaültetvény (1) tejberizstorta (1) tél vége (1) téliesítés (4) telihold (1) tereprendezés (2) tévézés (1) tök (2) töklé (1) tölgyfa (1) tőzegbeton (1) trombita folyondár (3) tudományosan (1) tuja (4) tücsök búzavirág (1) tücsök meg a... (1) tűlevelű bugatölcsér (1) tűz (1) tűztövis (4) új ágyás (1) új élet (1) Új Év (1) új fa (1) új nick (1) új növény (18) uncsi (1) ültetés (2) vadsóska (1) vakvezető (1) varfű? (1) Vatera (1) verbéna (2) vérborbolya (1) vérszilva (1) vetés (3) Villás (1) virágágyás (3) virágmagok (1) virágok (1) virágpók (1) visszapillantás (1) Vitalij (3) welness (1) Zafír (1) zelnicemeggy (1) zsalukő (3) zsálya (1)