"Vannak, akik számára a kertészkedés talán csak ártalmatlan ténykedésnek látszik, amely valójában kis jelentőségű egy olyan világban, ahol a címoldalakat magasztosabb kérdések foglalják el. Ezzel nem értek egyet. Amikor a világ hatalomvágyőrült vezetői már rég feledésbe merülnek, az árnyékban akkor is kihajt majd a gyűszűvirág, s a napfényben tavirózsák nyitják majd csillagszerű virágaikat."

( Alan Titchmarsh
)

2012. június 17., vasárnap

Poloska befőtt

Piszke a fülembe ültette a bogarat, ezért megpróbáltam én is "alámonyolni" az egyik krumpli bokornak, de  nem jártam szerencsével, mert semmit az égvilágon nem találtam, még gyökeret sem, nem is értem miből nőtt ki ez a növény? Sajnos most elég valószínűnek tartom, hogy csak dísznek ültettem a Sárpo Mirát, végül is szép nagy zöld levelei vannak...
A föld alatt nem találtam semmit, fölötte viszont egész csapat poloskát leltem, akik a leveleken garázdálkodtak, belőlük először befőtt készült,


majd a napon való dunsztolódás után sült.

Aztán leszedtük a meggyet, és az egész fányi termést meg is ettük ott álltó helyünkben, de nem kell aggódni, erős a szervezetünk, és nem feküdte meg a gyomrunkat az a 6-7 szem. Még "szerencse", hogy a másik fán található 5 szemnek csak a szárát találtam meg, mert az már tényleg túlzás lett volna így egyszerre :/

Amikor kiértünk a kertbe, a trombita folyondárt tartó egyik drótot leszakadva találtuk, ettől a folyondár kissé lefittyedt állapotba került, és egy tökéletes kis madárfészek feküdt a ház előtt. Mivel sem tojást, se madarat nem láttunk benne, egy laza mozdulattal áthajítottuk a kerítésen az erdőbe, azt gondolva, hogy biztos a szél fújta ide valamelyik akácfáról. (A drótot létra híján a kerítés oszlophoz kötöztük vissza, így elég alacsony lett, az uramnál magasabb ember csak lefejezés veszélyével szembenézve mászkálhat alatta.) Később aztán rájöttünk, hogy megint először dobtunk cselekedtünk, mint gondolkodtunk, ugyanis megjelent egy nemtudom milyen madár, és eléggé nyilvánvalóan kereste a fészket. Gondolhattunk volna rá, hogy azért mert mi nem láttuk, lehetett egy fészek a trombita folyondár lombjai között, vagy akár a teraszon is, hiszen egy hét alatt odafészkelhetett valaki. Vissza kellett volna tenni a fészket a dobálózás helyett, lehet, hogy szegény madár most akart "másodkölteni."

Virágok terén még tart a liliom szezon



És született egy tölgyfám

Tavaly megállapítottuk az urammal, hogy a mosdó melletti részen a legjobb a talaj, vagy legalábbis ott van a legtöbb nedvesség, mert ezen a kis helyen a fű dús és magas, és nem utolsó sorba VAN! Ezért az éppen "véletlenül" zsebemben lévő pár szem makkot elástam a tövébe, aztán ahogy kell el is felejtkeztem róla, így most kellemes meglepetésként éltem meg az eredményt. Innen aztán majd átültetem valahová, ha megnő, csak azt látom még pontosan, hogy hová??? Pedig az orgona bokor tövében is növekszik egy véletlen madárcseresznye, és az erkélyen is van két különböző fejlettségű nyírfa. Attól tartok, végül túl lövök a célon a fa ültetéssel, most mindenhová fát ültetnék hogy legyen árnyékunk, de ha mind megnőnek, lehet, hogy egy kifejezetten árnyékos kertem lesz, ahol nincs napfény? (Vagy lehet, hogy feleslegesen aggódom emiatt, úgysem érem már meg, hogy ez bekövetkezzen?)

Na, de kúszik és virágzik a törökbab, és van néhány zöld paradicsomom is.


 Vagy fordítva...

10 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Látom pihentető hétvégétek volt, mert ez a bejegyzés nagyon beásra sikeredett. Jól végződik ez a hetem. Veled. Remélem nem haragszol.

A krumpli lehet, hogy csak félénk. Én is volt, hogy egy egész sort végigguberátam. Semmi. Átmentem a másik oldalára, ott volt találat szinte minden bokor alatt. Közel a szárhoz, szinte alatta. Remélem nálad is csak erről van szó.

A fákat megéred. Inkább az a valószínű, hogy én nem.:)

BAnya írta...

Ez van, ha az ember belelendül a kerttervezésbe. :) Mi Marcikával platánfákat ültettünk magról, hogy majd az új nagy kertünkbe elvihessük. :) Elég sok kikelt, de a házi rigóink nagy részét kiették. Pár darab maradt azért, vannak vagy 3-4 mm-esek. Na, mire azok megnőnek, már lehet, hogy nekem is szakállam lesz. :)

Juhmeli írta...

Poloskabefőtt! Csak most esett le. Gondolom a meggybefőttet hivatott helyettesíteni. Nekem is főnek valahol a veteményesben, de nem emlékszem hova tettem le az üveget.

Egyébként nagyon szépek még mindig a liliomok, úgy látszik hálás dolog tartani őket, nagyon tartósak. Nálam még nem mutatkoztak.

Piszke a Birtokról írta...

Na látod, nálunk meg a százakárhány paradicsomon még virág sincs, úgyhogy ne aggódj a krumplin. (Amikor nagyon elborul az agyam, én kullancsbefőttet szoktam csinálni, esküszöm, nem bántanám őket se, ha békén hagynák kutyát-macskát, de ha harc, akkor harc.) Trombitafolyondárt is már évek óta tervezek áttelepíteni a balatoni menedékházból, engem ugye olyannal nem lehet megfenyegetni, hogy kipusztíthatatlan... A liliomok viszont nagyon szépek. Ja és most csekkoltam le a hátsó meggyfákat, idén közel nem lesz olyan dús a termés, mint tavaly (de ez tizenpár fa esetében annyira nem katasztrófa talán).

csakBea írta...

Melinda, BAnya, akinek ilyen kis gyereke van, az még nagyon fiatal, úgyhogy a negatív gondolatokat hagyjátok meg nekem! :)

@Piszke: Azon nem aggódok, hogy MÉG nincs krumpli, inkább azon, hogy nem is lesz! Igaz, hogy csak próbából ültettem, de azért egy kicsi sikerélményt el tudnék viselni.

A meggy terén van egy kicsi, mert tavaly egy darab sem volt...

A kullancsoknak én esküdt ellensége vagyok, kalapáccsal szoktam agyonverni őket. Vicces, amikor az állatorvosnál szól a páciens, hogy kopognak, doktornő meg azt mondja, hogy dehogy, csak a a kozmetikus veri agyon a kullancsokat! Vagy amikor nyírás előtt készítem elő a szerszámokat, nyírógépet, fésűt,ollót, karomvágót... meg a kalapácsot. Szegény gazdák csak hüledeznek, hogy az mire kell, megfordul a fejükben, hogy leütöm a kutyát :)

Ági írta...

Ne lepődj meg, Bea, én is megtojóztam a krumplit hétvégén, két fél tojásnyi volt alatta csak. Késői fajta, amikor augusztusban az egyéb krumplik már csak kóró formában léteznek, ez még javában hajt. Nyár dereka után érdemes keresgélni, de akkor aztán kilós gumók is akadhatnak. Csináltam olyan rakott krumplit tavaly 4 személyre, amihez 2 szemet használtam el. (Nekem van korai krumplim is most a kertben, igaz elég beteges, de legalább van már újkrumpli.)
Krumplibogarad is van? Nálunk legalább százcsillió, ocsmányak!

Piszke a Birtokról írta...

Kullancsilag én annyira vérszomjas lettem, hogy tervezek egy szúrólángos gáztűzhely-begyújtót venni, mert az a biztos (a kővel agyonverésben nem bízom eléggé, nehogymá széthagyja még gyorsan a petéit, vagy tudom is én)

csakBea írta...

Ági: Milyen mélyre kell leásni? Lehet, hogy túl sekélyen kerestem? Hagyom most már amúgy, csak a jövőre nézve...
Vagy majd ki kell ásni az egész növényt, és akkor megtalálom, ha van gumó?
Krumplibogarat nem láttam, csak poloskát. A Sarpo Mirán is van nálad?

Piszke: Én előbb zsebkendőbe becsomagolom, úgy ütök. Aztán lefertőtlenítem a helyét, ha mégis "átüt".

Ági írta...

Nálam krumplibogár - özön, áradat, tömeg van, már a paradicsomon is, borzalom. Igen, az egész tövet fel kell majd rántani, ha szeded. Sok krumpli feljön a gyökerekre akadva, de sokat úgy kellett kiásni. Illetve nem ástam, hanem vasvillával forgattam ki, az valamivel könnyebb volt.

csakBea írta...

Köszönöm, Ági! Én most is csak poloskát láttam, de eléggé megszívogatták a leveleket. Felül kókadtak, szerintem a poloskák miatt, alul meg sárgulnak, talán a hőség, szárazság miatt?

Nem lehet, vagy nem akarsz permetezni a krumpli bogár ellen?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

címkék

:( (1) 2010 (1) 2011 áprilisi állapot (1) 2011 szeptember (2) 2012 május 27 (1) 40 fok (1) a kert állatvilága (11) Agatha Christie (1) ágyás (1) ajándék (1) ájtatos manó (1) akácgyökerek (1) akácok (1) akvárium (2) almatermés (3) alsó fertály (1) angol nyelv vizsga (1) apa (4) áram (1) aranyvessző (2) ásás (3) aster (1) balkáni gerle (1) Bandi (1) Bátor (4) bazsarózsa (1) béka (3) béka segge (1) betakarítás (1) betegség (3) betekerítás (1) betgség (1) betonozás (1) betörés (2) bicska (1) blogos dolgok (2) bodza (4) Bodza kutya (2) Bodza kutya ás (1) Bodza pancsol (1) boglárka cserje (2) bográcsozás (1) Bogyó (1) Bogyó talicskázik (1) boróka (1) borsó (7) borsó ültetés (2) borsos varjúháj (1) búbos banka (1) bukszus (8) búzavirág (2) büdöske (1) cickafark (3) csak úgy (1) Cseh Tamás (1) cserebogár (1) csillagfürt (2) csoki fagyi (1) csomag (1) defekt (1) Dínó (1) díszcsorba (1) Dixi (1) edényfogó (1) egér (3) egy év elmúlt (1) egynyári szarkaláb (1) egynyáriak (2) először virágzók (1) első munkák (2) első növények (1) én is versenyt futok (1) erdő (1) erdőirtás (1) eső (1) esőt akarok (1) esővízgyűjtő (1) Éva néni virágja (1) évelő len (1) ez mi ez (1) ez van (1) ez volt eredetileg (1) ezüst uszkár (3) ezüstfenyő (1) fa sebkezelés (1) fagy (1) fagyal (1) fájdalom (1) fák (1) fecseg a felszín (1) fekete bab (1) fenyő (1) fenyő magonc (5) fészek (1) flexibilis csemperagasztó (1) foghúzás (1) futórózsa (1) (1) fűnyírás (3) fűrész (1) fűzfa (3) galagonya (1) galgonya (1) gazok (1) gombák (1) gondolatok (1) gránát alma (9) Granny Smith (1) gumicsizma (1) gyász (3) gyerek kor (1) gyík (5) gyökerek (1) gyökereztetés (1) gyöngyvessző (1) gyümölcsfák (4) hagyma dugdosás (2) hagymások (4) halak (1) harlekin katica (2) hát így (1) Hédi féle mályva (1) hőség (2) ilyen is pusztult már el nálam (1) in memoriam (1) ismeretlen madár (2) japán birs (1) japán gyöngyvessző (1) japán rózsa (1) játék (1) játék Baluval (1) jelenkor (1) jezsámen (2) jonatán alma (1) kaporlevelű (2) karácsony (1) karácsonyi díszek (1) karalábé (1) karalábé. komposzt (1) kártevő (1) kasvirág (4) kecskerágó (1) kékszakáll (1) kenyér sütés (3) kerítés (4) kert helyett (1) kertvarázslat (1) keskenykevelű ezüstfa (1) kifli sütés (1) kis meténg (1) kocsi (1) koktél paradicsom (3) komposzt (2) komposzt szita (2) korallbogyó (3) köhögés (2) könyv (1) könyvek (3) közterület (1) kreatív (1) krókusz (2) krumpli (2) krumplifőd (4) kukorica (1) kúpvirág (2) kúszó madárbirs (1) kút (2) kutya (6) kutyák (11) kutyaséta. 2012 tél (1) kutyasétáltató lányka (2) kutyátlanul:( (1) lábnyomok (2) lakótelep (1) láz (1) legeslegrosszabb év (1) lenmag (1) letöltés (1) levendula (1) lila akác (1) liliom (5) liliomok (1) lóhere (2) lonc (1) lugas paradicsom (8) macska (1) madarak (1) madárdal (1) madárfészek (1) madáritató (1) magamról (1) magas ágyás (1) májusi fagy (1) mályva cserje (3) Mária virágini (1) meggy (1) meggy fagyi (1) meggy szedés (3) meggybefőtt (1) mert már öreg (1) metszés (3) mézes (1) mézeskalács (1) mezőgazdasági részleg (1) mi ez (1) mobilinternet (2) mogyoró (2) mogyoró bokor (2) mogyoró meggybefőtt (1) mosdó (1) munkanélküli (1) nagy fa (1) nanoverseny (1) nárcisz (3) nem kert (3) nemesia (1) netbook (1) névnap (1) november (1) nutella házilag (1) nyárfa? (2) nyári orgona (2) nyírfa (12) nyúl (1) nyúl elleni védekezés (1) óhaj-sóhaj (1) orrszarvú bogár (4) örökbefogadás (1) ősz (2) őszi oroszlánfog? (1) őszibarack (2) őz (3) pajor (1) pajzstetű (1) palánták az ablakban (1) palántázás tejesdobozba (1) pálmaliliom (1) papagáj (1) paprika (2) paradicsom (3) patiszon (1) pdf (1) penészesedés (1) pénztárca (1) permetezés (3) perverz (2) petrezselyem (2) petúnia (5) pézsmamályva (1) pihenés (1) pipacs (2) piros (1) pók (1) poloska gyilkosság (1) porcsinrózsa (5) prunus padus (2) puszpángmoly (1) pünkösdi rózsa (1) ragadozó (1) rajz (3) répa (3) retek (6) rézvirág (3) ribizli (5) ribizli torta (1) rózsa (1) rózsalonc (1) rozsda farkú (3) rozsdafarkú (3) rucola? (1) rukola (1) saláta (1) saláta ültetés (1) sarkantyúka (1) sarpo mira (1) sásliliom (5) seregélyek (1) sírhely (1) slag (2) som bokor (2) sövények (1) spirea (1) sütés (5) sütőtök (1) szajkó? (1) szaporítás (1) szar az élet (1) szárzság (1) szegfű (5) szél (1) szerszámok (1) szidom a férjemet (1) szivarfa (2) szomszéd (1) Szőke Herceg (1) születésnapok (1) talajtakarás (1) tamariska (1) tatárvirág (1) Tatin torta (1) téglaültetvény (1) tejberizstorta (1) tél vége (1) téliesítés (4) telihold (1) tereprendezés (2) tévézés (1) tök (2) töklé (1) tölgyfa (1) tőzegbeton (1) trombita folyondár (3) tudományosan (1) tuja (4) tücsök búzavirág (1) tücsök meg a... (1) tűlevelű bugatölcsér (1) tűz (1) tűztövis (4) új ágyás (1) új élet (1) Új Év (1) új fa (1) új nick (1) új növény (18) uncsi (1) ültetés (2) vadsóska (1) vakvezető (1) varfű? (1) Vatera (1) verbéna (2) vérborbolya (1) vérszilva (1) vetés (3) Villás (1) virágágyás (3) virágmagok (1) virágok (1) virágpók (1) visszapillantás (1) Vitalij (3) welness (1) Zafír (1) zelnicemeggy (1) zsalukő (3) zsálya (1)