"Vannak, akik számára a kertészkedés talán csak ártalmatlan ténykedésnek látszik, amely valójában kis jelentőségű egy olyan világban, ahol a címoldalakat magasztosabb kérdések foglalják el. Ezzel nem értek egyet. Amikor a világ hatalomvágyőrült vezetői már rég feledésbe merülnek, az árnyékban akkor is kihajt majd a gyűszűvirág, s a napfényben tavirózsák nyitják majd csillagszerű virágaikat."

( Alan Titchmarsh
)

2012. március 25., vasárnap

Tudományosan

A zuram kedvenc szava a "tudományosan". Mindig mindent tudományosan kell csinálni.  Ez általában azt jelenti, hogy mindent előre el meg kell tervezni, és lehetőleg írásban leadni a tervet tíz nappal előre, és precízen végrehajtani a tervnek megfelelően, de igazából úgyis csak akkor lesz tudományos valami, ha ő csinálja. Vagy esetleg a kutya. Ha Bátor elás valamit, és természetesen a virágágyásba, vagy a fák köré, veteményesbe, és én már mennék letörni a derekát, akkor az uram azt mondja, ne szóljak bele a kutya dolgába, mert ő tudja, hová kell tudományosan elásni a szalonnabőrt.
Az uram mindent tudományosan csinál : tudományosan mosogat , tudományosan  pakolja az edényeket a szárítóra (én csak rádobálom), tudományosan porszívózik, tudományosan.... na szóval mindent. Mindent kézben kell tartania, hogy segíteni tudjon nekünk (szerintem csak irányításmániás :) ). Ha busszal kell mennünk valahová, ahová általában nem szoktunk (nekem vagy a fiúknak), tudományosan előző nap megnézi a menetrendet, és elmondja, mikor, hol szálljunk föl, hol szálljunk le,  melyik busszal kell menni; de a legjobb az volt, amin a múltkor visítva röhögtem, amikor a 17 évesnek elmondta, hogy a 22-es busz az a két kettes :)))

A kertbe kiérkezésnek is megvan a tudományos menetrendje: Megállunk a kocsival, ő kiszáll kinyitja a kaput, visszaül, behajtunk, leparkol. Utána amíg ő visszamegy becsukni a kaput, nekem fel kell menni a házhoz, annyi cuccal a kezemben amit elbírok, és várni rá, amíg ő is odaér. Akkor közösen el kell tennünk a hintaágyat a ház elől, kinyitja az ajtókat, utána le kell mennünk a kúthoz, én tartom a locsolót a kút alá, míg ő vizet húz bele. Akkor beköti a szivattyút (amit a kocsiban hurcolunk magunkkal nehogy ellopják), vizet töltünk bele a locsolóból, és ha működik, végre mehetek kertészkedni. Így kell ezt tudományosan csinálni.
Persze általában nem így történik, mert én a legkevésbé sem vagyok "tudományos". Amint kiszállunk a kocsiból én már el is kószáltam egyszerre tízfelé, végigjárok minden bokrot, minden növényt, minden virágot, és ha már úgyis ott vagyok a virágágyásoknál, rögtön neki is állok gyomlálni, négykézláb mászkálva, közben az uramat a guta üti, hogy még mindig nem tanultam meg a sorrendet.

Naná, hogy így történt ma is . Már gyomláltam, metszettem, és a szivattyú még mindig nem volt bekötve. Miután kiengeszteltem az uramat, közösen átszitáltuk a komposztot (magára vállalta a szitálást, biztos nem csináltam tudományosan), én lapátoltam az anyagot. Képet nem mertem készíteni róla, mert "annyira" még nem volt kiengesztelve... Az átszitált komposzt a leendő "krumplifődbe" került; remélem a krumpli szereti a napraforgóhéjat, mert én nagyon szeretem a szotyolát, de a héja sajnos át tud esni a komposzt szita lyukain :)
Aztán teljesen váratlanul, mint derült égből a villámcsapás, előre nem eltervezett módon (fúúúú!)  -elterveztem, csak nem szóltam neki-  nekiálltam kitakarítani a faházat, ami a berendezési tárgyak elhúzásából, bogárhullák kisepréséből, és felmosásból állt.

Ezek után volt még locsolás, büdöske mag szórás, és fényképezés. Gondoltam lefotóztatom magam a fa tetején a kedvetekért, de tényleg annyira iszonyat rondák a kék foltjaim, hogy nem akartam újakat szerezni, míg a régiek el nem múlnak. Az uram szerint ha megmutatnám valakinek, őt lecsuknák, hogy összerugdosott...

Így csak ennyi:

Bátor nárciszokkal


két darab -1 kettes :)

4 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Hát ez nagyon jól esett. Vizuális típus vagyok. És tudományos:)))

Majoros László írta...

Nagyon tetszett ez a nagyon tudományos kis írás :-D
Már nyílnak a virágok? Szépek!

BoGyo írta...

A lényeg, hogy jól működik együtt a tudományos és gyakorlati megközelítés:)
Én még mindig szorgalmazom a fáramászós rajzot!!!

Messzenéző Minyon írta...

Hű, tényleg tudományos! Az én uram sokkal lazább: ő pont azzal kerget engem a sírba, hogy semmit nem lehet megbeszélni vele előre, de még öt perccel előbb sem! Majd lesz, ahogy lesz.
De ez a két kettes!! :))))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

címkék

:( (1) 2010 (1) 2011 áprilisi állapot (1) 2011 szeptember (2) 2012 május 27 (1) 40 fok (1) a kert állatvilága (11) Agatha Christie (1) ágyás (1) ajándék (1) ájtatos manó (1) akácgyökerek (1) akácok (1) akvárium (2) almatermés (3) alsó fertály (1) angol nyelv vizsga (1) apa (4) áram (1) aranyvessző (2) ásás (3) aster (1) balkáni gerle (1) Bandi (1) Bátor (4) bazsarózsa (1) béka (3) béka segge (1) betakarítás (1) betegség (3) betekerítás (1) betgség (1) betonozás (1) betörés (2) bicska (1) blogos dolgok (2) bodza (4) Bodza kutya (2) Bodza kutya ás (1) Bodza pancsol (1) boglárka cserje (2) bográcsozás (1) Bogyó (1) Bogyó talicskázik (1) boróka (1) borsó (7) borsó ültetés (2) borsos varjúháj (1) búbos banka (1) bukszus (8) búzavirág (2) büdöske (1) cickafark (3) csak úgy (1) Cseh Tamás (1) cserebogár (1) csillagfürt (2) csoki fagyi (1) csomag (1) defekt (1) Dínó (1) díszcsorba (1) Dixi (1) edényfogó (1) egér (3) egy év elmúlt (1) egynyári szarkaláb (1) egynyáriak (2) először virágzók (1) első munkák (2) első növények (1) én is versenyt futok (1) erdő (1) erdőirtás (1) eső (1) esőt akarok (1) esővízgyűjtő (1) Éva néni virágja (1) évelő len (1) ez mi ez (1) ez van (1) ez volt eredetileg (1) ezüst uszkár (3) ezüstfenyő (1) fa sebkezelés (1) fagy (1) fagyal (1) fájdalom (1) fák (1) fecseg a felszín (1) fekete bab (1) fenyő (1) fenyő magonc (5) fészek (1) flexibilis csemperagasztó (1) foghúzás (1) futórózsa (1) (1) fűnyírás (3) fűrész (1) fűzfa (3) galagonya (1) galgonya (1) gazok (1) gombák (1) gondolatok (1) gránát alma (9) Granny Smith (1) gumicsizma (1) gyász (3) gyerek kor (1) gyík (5) gyökerek (1) gyökereztetés (1) gyöngyvessző (1) gyümölcsfák (4) hagyma dugdosás (2) hagymások (4) halak (1) harlekin katica (2) hát így (1) Hédi féle mályva (1) hőség (2) ilyen is pusztult már el nálam (1) in memoriam (1) ismeretlen madár (2) japán birs (1) japán gyöngyvessző (1) japán rózsa (1) játék (1) játék Baluval (1) jelenkor (1) jezsámen (2) jonatán alma (1) kaporlevelű (2) karácsony (1) karácsonyi díszek (1) karalábé (1) karalábé. komposzt (1) kártevő (1) kasvirág (4) kecskerágó (1) kékszakáll (1) kenyér sütés (3) kerítés (4) kert helyett (1) kertvarázslat (1) keskenykevelű ezüstfa (1) kifli sütés (1) kis meténg (1) kocsi (1) koktél paradicsom (3) komposzt (2) komposzt szita (2) korallbogyó (3) köhögés (2) könyv (1) könyvek (3) közterület (1) kreatív (1) krókusz (2) krumpli (2) krumplifőd (4) kukorica (1) kúpvirág (2) kúszó madárbirs (1) kút (2) kutya (6) kutyák (11) kutyaséta. 2012 tél (1) kutyasétáltató lányka (2) kutyátlanul:( (1) lábnyomok (2) lakótelep (1) láz (1) legeslegrosszabb év (1) lenmag (1) letöltés (1) levendula (1) lila akác (1) liliom (5) liliomok (1) lóhere (2) lonc (1) lugas paradicsom (8) macska (1) madarak (1) madárdal (1) madárfészek (1) madáritató (1) magamról (1) magas ágyás (1) májusi fagy (1) mályva cserje (3) Mária virágini (1) meggy (1) meggy fagyi (1) meggy szedés (3) meggybefőtt (1) mert már öreg (1) metszés (3) mézes (1) mézeskalács (1) mezőgazdasági részleg (1) mi ez (1) mobilinternet (2) mogyoró (2) mogyoró bokor (2) mogyoró meggybefőtt (1) mosdó (1) munkanélküli (1) nagy fa (1) nanoverseny (1) nárcisz (3) nem kert (3) nemesia (1) netbook (1) névnap (1) november (1) nutella házilag (1) nyárfa? (2) nyári orgona (2) nyírfa (12) nyúl (1) nyúl elleni védekezés (1) óhaj-sóhaj (1) orrszarvú bogár (4) örökbefogadás (1) ősz (2) őszi oroszlánfog? (1) őszibarack (2) őz (3) pajor (1) pajzstetű (1) palánták az ablakban (1) palántázás tejesdobozba (1) pálmaliliom (1) papagáj (1) paprika (2) paradicsom (3) patiszon (1) pdf (1) penészesedés (1) pénztárca (1) permetezés (3) perverz (2) petrezselyem (2) petúnia (5) pézsmamályva (1) pihenés (1) pipacs (2) piros (1) pók (1) poloska gyilkosság (1) porcsinrózsa (5) prunus padus (2) puszpángmoly (1) pünkösdi rózsa (1) ragadozó (1) rajz (3) répa (3) retek (6) rézvirág (3) ribizli (5) ribizli torta (1) rózsa (1) rózsalonc (1) rozsda farkú (3) rozsdafarkú (3) rucola? (1) rukola (1) saláta (1) saláta ültetés (1) sarkantyúka (1) sarpo mira (1) sásliliom (5) seregélyek (1) sírhely (1) slag (2) som bokor (2) sövények (1) spirea (1) sütés (5) sütőtök (1) szajkó? (1) szaporítás (1) szar az élet (1) szárzság (1) szegfű (5) szél (1) szerszámok (1) szidom a férjemet (1) szivarfa (2) szomszéd (1) Szőke Herceg (1) születésnapok (1) talajtakarás (1) tamariska (1) tatárvirág (1) Tatin torta (1) téglaültetvény (1) tejberizstorta (1) tél vége (1) téliesítés (4) telihold (1) tereprendezés (2) tévézés (1) tök (2) töklé (1) tölgyfa (1) tőzegbeton (1) trombita folyondár (3) tudományosan (1) tuja (4) tücsök búzavirág (1) tücsök meg a... (1) tűlevelű bugatölcsér (1) tűz (1) tűztövis (4) új ágyás (1) új élet (1) Új Év (1) új fa (1) új nick (1) új növény (18) uncsi (1) ültetés (2) vadsóska (1) vakvezető (1) varfű? (1) Vatera (1) verbéna (2) vérborbolya (1) vérszilva (1) vetés (3) Villás (1) virágágyás (3) virágmagok (1) virágok (1) virágpók (1) visszapillantás (1) Vitalij (3) welness (1) Zafír (1) zelnicemeggy (1) zsalukő (3) zsálya (1)