"Vannak, akik számára a kertészkedés talán csak ártalmatlan ténykedésnek látszik, amely valójában kis jelentőségű egy olyan világban, ahol a címoldalakat magasztosabb kérdések foglalják el. Ezzel nem értek egyet. Amikor a világ hatalomvágyőrült vezetői már rég feledésbe merülnek, az árnyékban akkor is kihajt majd a gyűszűvirág, s a napfényben tavirózsák nyitják majd csillagszerű virágaikat."

( Alan Titchmarsh
)

2012. március 10., szombat

Kici idő, kici kertészkedész....

Annyi mindent terveztem mára,  de olyan hamar elszáll az a pár óra, amit kint tudtunk tölteni, hogy alig jutottam valamire, inkább csak mindenbe belekaptam.
 Reggel ugye gyorsan összedobtam még egy bolognai spagettit (hála néked Knorr!), hogy szegény szerencsétlen gyermekeim éhen ne haljanak, amíg és a földet túrom, aztán 11 óra körül kimentünk, három után pedig már lehűlt a levegő, kellemetlen hűvös lett, pláne hogy kabátot sem vittünk, mert azt hittük, hogy tavaty van.
- Először is készítettünk egy komposzt szitát apró lyukú dróthálóból, meg a fiaim régi emeletes ágyának a létrájából- ez lett a keret- még szerencse, hogy minden vackot kihordunk a kertbe. Ezt persze rögtön ki kellett próbálni, és neki is kezdtem ; a szitát ráraktam a talicskára, és szépen homokozólapáttal pakoltam rá a komposztot, kevergettem, szitáltam. A dolog működött, csak az a baj, hogy a derekam ezt a hajlásszöget sehogyan sem tolerálta, úgyhogy úgy döntöttem, elég ebből mára ennyi, folyt.köv
- Aztán jöttem megint a permetezésmániámmal, lemosó permetezés kipipálva.
- Előtte még metszeni akartam, a létrát is kicipeltük, de nem nagyon lett belőle semmi. Elhalt ágak most alig vannak, a szilva és barack fák tetejét már nem nagyon érem el, a meggyfáim megint alig nőttek pár centit tavaly, mit metsszek rajtuk? Az almafák meg úgy jók, ahogy vannak ( szerintem).
- Szórtam még borsót, és duggattam hagymát az újonnan felásott, egy kis szitált komposzttal dúsított részre - hát, szerintem már tök száraz a homok - és még mindig maradt mindkettőből.
- Levágtam a virágágyakban az évelők elszáradt szárait, leszedtem a takarást a kecskerágókról meg a kékszakállról. Ősszel ugye rengeteg lombot hordtam a virágágyásokra, de ezek nem voltak képesek elbomlani, most viszont így elég randán néznek ki miatta. Másrészről viszont hasznos lenne továbbra is talajtakarásra, hogy fogja a nedvességet,ami nekem nagyon fontos, így nem tudom mit csináljak vele.

Ti hogy csináljátok? Kitakarítjátok a virágágyást teljesen? 

Hát, azt hiszem ennyi...Rengeteg időt eltököltünk a szitával is, aztán meg arra is rá kellett jönni, hogy miként működik a permetező; én nem értem hogy tudjuk minden alkalommal elfelejteni? Pedig vagyunk rá ketten. Néha már tényleg megijedek, hogy Alzheimer kóros leszek.

Na, jó, ezt nem így akartam befejezni, bocsi... :)


Más téma: Gergő szája ki van repedve, és hiába krémezi nem használ, nagyon fáj neki. Régen ezen a klorocid krém segített, de azt már kivonták a forgalomból. Nem tudja valaki, hogy mi van helyette??

10 megjegyzés:

Pepi írta...

Szia Bea!
Írtam a facebookon neked a Gergő szája miatt.
puszi:
Pepi

Juhmeli írta...

Már kiszáradtatok? Nálunk még mindig arra várok, hogy rá lehessen menni a földre. Kintre mi még semmit sem vetettünk, még az ágyásokat sem lehetett megcsinálni, de a takarásokat már leszedtem mindenhol. Nekem Feri az út szélére kirakott apró tujanyesedékkel teli zsákokat hordta haza az ősszel, hogy betakargassam a növényeket. Jó ötlet a takarás, én is csinálnám, ha lenne mivel, de a növényeket meg kell keresni és le kell szedni a takarást, mert berohadnak az új hajtások.

Mr. Paparazzo írta...

Ilyenkor jó már kiskerttulajdonosnak lenni, beindul a meló! :)
És nem sokára lehet is szüretelni! :))

BoGyo írta...

Mi is most bányásztuk elô a növénykéket a lomb takaró alól. Ôsszel azon dolgozunk, hogy minél többet ráhordjunk, ilyenkor pedig, hogy leszedjük:)

Hédi írta...

Nálunk a lombtakarást egy az egyben elvitte a szomszéd telekre a szél. Fú, a lemosót mi csak tervezzük, egész hétvégén metszettünk.

csakBea írta...

Hédi, jobb lett volna, ha mi is inkább metszünk. Most meg esik az eső.

Névtelen írta...

Bea! Másik blogban dicsérték ezt a könyvet: http://www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=kiskert-a-homoktalajon&ID=49116
(Persze, ha csak érdekel és belefér a költségvetésbe.) Laci

csakBea írta...

Köszönöm Laci, megrendeltem! Melyik blogban dicsérték?

Névtelen írta...

A faluhelyen blogban. De lehet, hogy jövök neked a könyv árával, mert ott a "gazdálkodás homoktalajon" könyvről volt szó. Sajnos összekevertem a kettőt, de mentségemre szóljon, hogy a másik könyvről a google sem tud.
Nem akarod ezt a lehetetlen "robot" ellenőrzést kiiktatni? Máshol már sikerült: "Rájöttem a megoldásra! Minden blogírónak lehetősége van egy új fajta kezelőfelület használatára. Na ott nincs lehetőség a szóellenőrzés kikapcsolására. Viszont visszaállítottam a kezelőfelületet az eredetire, és ott megtaláltam a lehetőséget a kikapcsolásra. Úgyhogy kikapcsoltam." Laci

csakBea írta...

Na, Laci, jól behúztál a csőbe! :)
Bocsi, de nem akarom kikapcsolni...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

címkék

:( (1) 2010 (1) 2011 áprilisi állapot (1) 2011 szeptember (2) 2012 május 27 (1) 40 fok (1) a kert állatvilága (11) Agatha Christie (1) ágyás (1) ajándék (1) ájtatos manó (1) akácgyökerek (1) akácok (1) akvárium (2) almatermés (3) alsó fertály (1) angol nyelv vizsga (1) apa (4) áram (1) aranyvessző (2) ásás (3) aster (1) balkáni gerle (1) Bandi (1) Bátor (4) bazsarózsa (1) béka (3) béka segge (1) betakarítás (1) betegség (3) betekerítás (1) betgség (1) betonozás (1) betörés (2) bicska (1) blogos dolgok (2) bodza (4) Bodza kutya (2) Bodza kutya ás (1) Bodza pancsol (1) boglárka cserje (2) bográcsozás (1) Bogyó (1) Bogyó talicskázik (1) boróka (1) borsó (7) borsó ültetés (2) borsos varjúháj (1) búbos banka (1) bukszus (8) búzavirág (2) büdöske (1) cickafark (3) csak úgy (1) Cseh Tamás (1) cserebogár (1) csillagfürt (2) csoki fagyi (1) csomag (1) defekt (1) Dínó (1) díszcsorba (1) Dixi (1) edényfogó (1) egér (3) egy év elmúlt (1) egynyári szarkaláb (1) egynyáriak (2) először virágzók (1) első munkák (2) első növények (1) én is versenyt futok (1) erdő (1) erdőirtás (1) eső (1) esőt akarok (1) esővízgyűjtő (1) Éva néni virágja (1) évelő len (1) ez mi ez (1) ez van (1) ez volt eredetileg (1) ezüst uszkár (3) ezüstfenyő (1) fa sebkezelés (1) fagy (1) fagyal (1) fájdalom (1) fák (1) fecseg a felszín (1) fekete bab (1) fenyő (1) fenyő magonc (5) fészek (1) flexibilis csemperagasztó (1) foghúzás (1) futórózsa (1) (1) fűnyírás (3) fűrész (1) fűzfa (3) galagonya (1) galgonya (1) gazok (1) gombák (1) gondolatok (1) gránát alma (9) Granny Smith (1) gumicsizma (1) gyász (3) gyerek kor (1) gyík (5) gyökerek (1) gyökereztetés (1) gyöngyvessző (1) gyümölcsfák (4) hagyma dugdosás (2) hagymások (4) halak (1) harlekin katica (2) hát így (1) Hédi féle mályva (1) hőség (2) ilyen is pusztult már el nálam (1) in memoriam (1) ismeretlen madár (2) japán birs (1) japán gyöngyvessző (1) japán rózsa (1) játék (1) játék Baluval (1) jelenkor (1) jezsámen (2) jonatán alma (1) kaporlevelű (2) karácsony (1) karácsonyi díszek (1) karalábé (1) karalábé. komposzt (1) kártevő (1) kasvirág (4) kecskerágó (1) kékszakáll (1) kenyér sütés (3) kerítés (4) kert helyett (1) kertvarázslat (1) keskenykevelű ezüstfa (1) kifli sütés (1) kis meténg (1) kocsi (1) koktél paradicsom (3) komposzt (2) komposzt szita (2) korallbogyó (3) köhögés (2) könyv (1) könyvek (3) közterület (1) kreatív (1) krókusz (2) krumpli (2) krumplifőd (4) kukorica (1) kúpvirág (2) kúszó madárbirs (1) kút (2) kutya (6) kutyák (11) kutyaséta. 2012 tél (1) kutyasétáltató lányka (2) kutyátlanul:( (1) lábnyomok (2) lakótelep (1) láz (1) legeslegrosszabb év (1) lenmag (1) letöltés (1) levendula (1) lila akác (1) liliom (5) liliomok (1) lóhere (2) lonc (1) lugas paradicsom (8) macska (1) madarak (1) madárdal (1) madárfészek (1) madáritató (1) magamról (1) magas ágyás (1) májusi fagy (1) mályva cserje (3) Mária virágini (1) meggy (1) meggy fagyi (1) meggy szedés (3) meggybefőtt (1) mert már öreg (1) metszés (3) mézes (1) mézeskalács (1) mezőgazdasági részleg (1) mi ez (1) mobilinternet (2) mogyoró (2) mogyoró bokor (2) mogyoró meggybefőtt (1) mosdó (1) munkanélküli (1) nagy fa (1) nanoverseny (1) nárcisz (3) nem kert (3) nemesia (1) netbook (1) névnap (1) november (1) nutella házilag (1) nyárfa? (2) nyári orgona (2) nyírfa (12) nyúl (1) nyúl elleni védekezés (1) óhaj-sóhaj (1) orrszarvú bogár (4) örökbefogadás (1) ősz (2) őszi oroszlánfog? (1) őszibarack (2) őz (3) pajor (1) pajzstetű (1) palánták az ablakban (1) palántázás tejesdobozba (1) pálmaliliom (1) papagáj (1) paprika (2) paradicsom (3) patiszon (1) pdf (1) penészesedés (1) pénztárca (1) permetezés (3) perverz (2) petrezselyem (2) petúnia (5) pézsmamályva (1) pihenés (1) pipacs (2) piros (1) pók (1) poloska gyilkosság (1) porcsinrózsa (5) prunus padus (2) puszpángmoly (1) pünkösdi rózsa (1) ragadozó (1) rajz (3) répa (3) retek (6) rézvirág (3) ribizli (5) ribizli torta (1) rózsa (1) rózsalonc (1) rozsda farkú (3) rozsdafarkú (3) rucola? (1) rukola (1) saláta (1) saláta ültetés (1) sarkantyúka (1) sarpo mira (1) sásliliom (5) seregélyek (1) sírhely (1) slag (2) som bokor (2) sövények (1) spirea (1) sütés (5) sütőtök (1) szajkó? (1) szaporítás (1) szar az élet (1) szárzság (1) szegfű (5) szél (1) szerszámok (1) szidom a férjemet (1) szivarfa (2) szomszéd (1) Szőke Herceg (1) születésnapok (1) talajtakarás (1) tamariska (1) tatárvirág (1) Tatin torta (1) téglaültetvény (1) tejberizstorta (1) tél vége (1) téliesítés (4) telihold (1) tereprendezés (2) tévézés (1) tök (2) töklé (1) tölgyfa (1) tőzegbeton (1) trombita folyondár (3) tudományosan (1) tuja (4) tücsök búzavirág (1) tücsök meg a... (1) tűlevelű bugatölcsér (1) tűz (1) tűztövis (4) új ágyás (1) új élet (1) Új Év (1) új fa (1) új nick (1) új növény (18) uncsi (1) ültetés (2) vadsóska (1) vakvezető (1) varfű? (1) Vatera (1) verbéna (2) vérborbolya (1) vérszilva (1) vetés (3) Villás (1) virágágyás (3) virágmagok (1) virágok (1) virágpók (1) visszapillantás (1) Vitalij (3) welness (1) Zafír (1) zelnicemeggy (1) zsalukő (3) zsálya (1)