"Vannak, akik számára a kertészkedés talán csak ártalmatlan ténykedésnek látszik, amely valójában kis jelentőségű egy olyan világban, ahol a címoldalakat magasztosabb kérdések foglalják el. Ezzel nem értek egyet. Amikor a világ hatalomvágyőrült vezetői már rég feledésbe merülnek, az árnyékban akkor is kihajt majd a gyűszűvirág, s a napfényben tavirózsák nyitják majd csillagszerű virágaikat."

( Alan Titchmarsh
)

2012. február 10., péntek

Szórt túrós

Ezt a sütit a TV paprika "Édes nagyik" című műsorában láttam meg, véletlen kapcsolgatásból kifolyólag. Megálltam egy kicsit, mert megörültem, hogy végre valahol nem reklám, vagy  VV, vagy egyéb borzalom van műsoron. De a szemem akkor akadt fel, amikor a "nagyi" a sima száraz lisztet beleszórta a tepsibe.
"Megeszem a kalapom, ha ebből lesz valami - gondoltam - másrészről viszont biztos nem adnának olyat adásba, ahol elrontják a süteményt!"
Megvártam tehát a végeredményt, és ott jónak nézett ki, mindenképpen ki akartam próbálni.
sütés előtt

sütés után
A recept:

Hozzávalók:
• 30 dkg liszt
• 22 dkg porcukor
• 1 csomag sütőpor
• pici só
• 1 + 2 csomag vaníliás cukor
• 50 dkg túró
• 4 dl tej
• 4 tojás
• 10 dkg mazsola
• 5 dkg Rama margarin
• reszelt citromhéj
Elkészítés:
Szárazon összekeverjük a lisztet, a porcukrot, a sütőport, a sót és egy vaníliás cukrot. Majd ezt a
keveréket ketté mérjük. A tepsit kikenjük a margarin felével, s a keverékünk felét egyenletesen
elsimítva beleszórjuk. Ezután a túrót összetörjük és a leszórt keverékre szórjuk. A túróra szórjuk a
megmosott mazsolát, a reszelt citromhéjat, a maradék két vaníliás cukrot és a keverékünk másik
felét. Az így elkészült rétegek tetejére ráöntjük a tejjel összekevert tojást, s rácsipegetjük a maradék
margarint. Közepesen meleg sütőben pirosra sütjük.

A receptet a neten találtam meg, és mivel még mindig szkeptikus voltam, több variációt is elolvastam belőle. valahol azt javasolták, hogy csakis réteslisztből lehet elkészíteni (máshol meg azt, hogy simából),én  végül is réteslisztből csináltam. Volt még egy kis lefagyasztott (és felolvasztott) meggyem, azt is rászórtam a tetejére, apró darabokra csipkedve.
30 percig sütöttem teljes lángon, utána még 10 percig felső lángon.

16 megjegyzés:

Juhmeli írta...

És ízre milyen?

Mr. Paparazzo írta...

Nem csak ott, itt is jól néz ki! Finom lett?
(hmm, de éhes vagyok, pedig még hol van a vacsora idő? :))

Kovács Miklós írta...

Na ilyet még én sem hallottam, csodálkozva olvastam az írásodat. Igaz nálunk a feleségem a konyha királya :) Kinézetre gyönyörű lett, vágyakozva nézi az ember ... Hmmm!
Én is kíváncsi lennék, hogy ízre milyen lett, mi a véleményed? :)

Holdgyöngy írta...

Ezt ismerik Lusta asszony rétese néven is, ha jól sejtem. Amikor kipróbáltam valahogy a folyadékot nem kevertem el benne, volt ahol száraz maradt, ez itt a képen nagyon guszta, s biztos finom is lett. Az a meggy biztosan nem rontotta el!

csakBea írta...

Ízre is finom, rendes túrós sütemény íze van, nem lehet észre venni, hogy ilyen "furcsán készült". Sőt, amire nem is számítottam, az alsó tészta lap finom ropogós (de nem kemény )lett. A tölteléken lehet még variálni, legközelebb a citrom levét is belekeverem a túróba, nekem hiányzott még egy kis savanykás íz, de ez már csak részletkérdés. És szépen szeletelhető, amit szintén nem akartam elhinni.
Igen, Holdgyöngy, ez az a sütemény! Én kanalanként kanalaztam rá a tejes keveréket, és 5-10 percig állt, míg előmelegszik a sütő.

Juhmeli írta...

Elcsábultam.:) Meg fogom csinálni.

BoGyo írta...

De jól néz ki!! Ki lesz próbálva:) Én meg éppen a kelt tésztámat várom, hogy "felkeljen". Mi most sósat eszünk. Jaj nekem, megkívántam ezt a sütit:)))

csakBea írta...

Majd írd meg, hogy milyen lett, Melinda! Még annyit, hogy az alját jó vastagon vajazd ki, ne sajnáld tőle, a leírást pedig javítottam, nem tudom milyen a sütőd, de én 30 percig teljes lángon, utána 10 percig fölsőn sütöttem.


BoGyo: Sós kelt tészta? Én azt csak édesben tudom elképzelni. Meg mást is.

Pepi írta...

Nagyon jól néz ki! Ezt a műsort én is nagyon szerettem.

Kovács Miklós írta...

Köszönöm Bea, mutattam a feleségemnek is a bejegyzésedet. Recept kijegyzetelve, valamikor belevágunk Én a részemről mindent megtettem :) már csak ennem kell majd.

csakBea írta...

Szia, Pepi, de rég "láttalak!" :)

csakBea írta...

Miklós, örülök, remélem sikerül nektek is, meg mindenkinek aki kipróbálja!
Amúgy szerintem ezt egy férfi is meg tudná csinálni :)

Kovács Miklós írta...

:) azt hiszem én inkább megmaradok a rántotta szintjén, az viszont verhetetlen! Most látom, hogy a blogom címét feltüntetted a listádon. Köszönöm szépen és én is megteszem viszont! Meg bejelöltelek követésre is, hogy teljes legyen a kép és ne maradjak le ilyen érdekes konyhai dolgokról! :)

csakBea írta...

Nincs mit Miklós, és viszont köszönöm! :)

Juhmeli írta...

Megsütöttem! Nagyon finom lett. Azt hiszem, mégiscsak szeretem a túrós sütit:) Máskor is fogok csinálni. Köszi a receptet!

csakBea írta...

Szívesen, örülök, hogy sikerült, és ízlett! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

címkék

:( (1) 2010 (1) 2011 áprilisi állapot (1) 2011 szeptember (2) 2012 május 27 (1) 40 fok (1) a kert állatvilága (11) Agatha Christie (1) ágyás (1) ajándék (1) ájtatos manó (1) akácgyökerek (1) akácok (1) akvárium (2) almatermés (3) alsó fertály (1) angol nyelv vizsga (1) apa (4) áram (1) aranyvessző (2) ásás (3) aster (1) balkáni gerle (1) Bandi (1) Bátor (4) bazsarózsa (1) béka (3) béka segge (1) betakarítás (1) betegség (3) betekerítás (1) betgség (1) betonozás (1) betörés (2) bicska (1) blogos dolgok (2) bodza (4) Bodza kutya (2) Bodza kutya ás (1) Bodza pancsol (1) boglárka cserje (2) bográcsozás (1) Bogyó (1) Bogyó talicskázik (1) boróka (1) borsó (7) borsó ültetés (2) borsos varjúháj (1) búbos banka (1) bukszus (8) búzavirág (2) büdöske (1) cickafark (3) csak úgy (1) Cseh Tamás (1) cserebogár (1) csillagfürt (2) csoki fagyi (1) csomag (1) defekt (1) Dínó (1) díszcsorba (1) Dixi (1) edényfogó (1) egér (3) egy év elmúlt (1) egynyári szarkaláb (1) egynyáriak (2) először virágzók (1) első munkák (2) első növények (1) én is versenyt futok (1) erdő (1) erdőirtás (1) eső (1) esőt akarok (1) esővízgyűjtő (1) Éva néni virágja (1) évelő len (1) ez mi ez (1) ez van (1) ez volt eredetileg (1) ezüst uszkár (3) ezüstfenyő (1) fa sebkezelés (1) fagy (1) fagyal (1) fájdalom (1) fák (1) fecseg a felszín (1) fekete bab (1) fenyő (1) fenyő magonc (5) fészek (1) flexibilis csemperagasztó (1) foghúzás (1) futórózsa (1) (1) fűnyírás (3) fűrész (1) fűzfa (3) galagonya (1) galgonya (1) gazok (1) gombák (1) gondolatok (1) gránát alma (9) Granny Smith (1) gumicsizma (1) gyász (3) gyerek kor (1) gyík (5) gyökerek (1) gyökereztetés (1) gyöngyvessző (1) gyümölcsfák (4) hagyma dugdosás (2) hagymások (4) halak (1) harlekin katica (2) hát így (1) Hédi féle mályva (1) hőség (2) ilyen is pusztult már el nálam (1) in memoriam (1) ismeretlen madár (2) japán birs (1) japán gyöngyvessző (1) japán rózsa (1) játék (1) játék Baluval (1) jelenkor (1) jezsámen (2) jonatán alma (1) kaporlevelű (2) karácsony (1) karácsonyi díszek (1) karalábé (1) karalábé. komposzt (1) kártevő (1) kasvirág (4) kecskerágó (1) kékszakáll (1) kenyér sütés (3) kerítés (4) kert helyett (1) kertvarázslat (1) keskenykevelű ezüstfa (1) kifli sütés (1) kis meténg (1) kocsi (1) koktél paradicsom (3) komposzt (2) komposzt szita (2) korallbogyó (3) köhögés (2) könyv (1) könyvek (3) közterület (1) kreatív (1) krókusz (2) krumpli (2) krumplifőd (4) kukorica (1) kúpvirág (2) kúszó madárbirs (1) kút (2) kutya (6) kutyák (11) kutyaséta. 2012 tél (1) kutyasétáltató lányka (2) kutyátlanul:( (1) lábnyomok (2) lakótelep (1) láz (1) legeslegrosszabb év (1) lenmag (1) letöltés (1) levendula (1) lila akác (1) liliom (5) liliomok (1) lóhere (2) lonc (1) lugas paradicsom (8) macska (1) madarak (1) madárdal (1) madárfészek (1) madáritató (1) magamról (1) magas ágyás (1) májusi fagy (1) mályva cserje (3) Mária virágini (1) meggy (1) meggy fagyi (1) meggy szedés (3) meggybefőtt (1) mert már öreg (1) metszés (3) mézes (1) mézeskalács (1) mezőgazdasági részleg (1) mi ez (1) mobilinternet (2) mogyoró (2) mogyoró bokor (2) mogyoró meggybefőtt (1) mosdó (1) munkanélküli (1) nagy fa (1) nanoverseny (1) nárcisz (3) nem kert (3) nemesia (1) netbook (1) névnap (1) november (1) nutella házilag (1) nyárfa? (2) nyári orgona (2) nyírfa (12) nyúl (1) nyúl elleni védekezés (1) óhaj-sóhaj (1) orrszarvú bogár (4) örökbefogadás (1) ősz (2) őszi oroszlánfog? (1) őszibarack (2) őz (3) pajor (1) pajzstetű (1) palánták az ablakban (1) palántázás tejesdobozba (1) pálmaliliom (1) papagáj (1) paprika (2) paradicsom (3) patiszon (1) pdf (1) penészesedés (1) pénztárca (1) permetezés (3) perverz (2) petrezselyem (2) petúnia (5) pézsmamályva (1) pihenés (1) pipacs (2) piros (1) pók (1) poloska gyilkosság (1) porcsinrózsa (5) prunus padus (2) puszpángmoly (1) pünkösdi rózsa (1) ragadozó (1) rajz (3) répa (3) retek (6) rézvirág (3) ribizli (5) ribizli torta (1) rózsa (1) rózsalonc (1) rozsda farkú (3) rozsdafarkú (3) rucola? (1) rukola (1) saláta (1) saláta ültetés (1) sarkantyúka (1) sarpo mira (1) sásliliom (5) seregélyek (1) sírhely (1) slag (2) som bokor (2) sövények (1) spirea (1) sütés (5) sütőtök (1) szajkó? (1) szaporítás (1) szar az élet (1) szárzság (1) szegfű (5) szél (1) szerszámok (1) szidom a férjemet (1) szivarfa (2) szomszéd (1) Szőke Herceg (1) születésnapok (1) talajtakarás (1) tamariska (1) tatárvirág (1) Tatin torta (1) téglaültetvény (1) tejberizstorta (1) tél vége (1) téliesítés (4) telihold (1) tereprendezés (2) tévézés (1) tök (2) töklé (1) tölgyfa (1) tőzegbeton (1) trombita folyondár (3) tudományosan (1) tuja (4) tücsök búzavirág (1) tücsök meg a... (1) tűlevelű bugatölcsér (1) tűz (1) tűztövis (4) új ágyás (1) új élet (1) Új Év (1) új fa (1) új nick (1) új növény (18) uncsi (1) ültetés (2) vadsóska (1) vakvezető (1) varfű? (1) Vatera (1) verbéna (2) vérborbolya (1) vérszilva (1) vetés (3) Villás (1) virágágyás (3) virágmagok (1) virágok (1) virágpók (1) visszapillantás (1) Vitalij (3) welness (1) Zafír (1) zelnicemeggy (1) zsalukő (3) zsálya (1)