"Vannak, akik számára a kertészkedés talán csak ártalmatlan ténykedésnek látszik, amely valójában kis jelentőségű egy olyan világban, ahol a címoldalakat magasztosabb kérdések foglalják el. Ezzel nem értek egyet. Amikor a világ hatalomvágyőrült vezetői már rég feledésbe merülnek, az árnyékban akkor is kihajt majd a gyűszűvirág, s a napfényben tavirózsák nyitják majd csillagszerű virágaikat."

( Alan Titchmarsh
)

2011. október 13., csütörtök

Már majdnem vége


Már meg is érkeztek a ribizlik a "Villásba", ezért aztán előszedtem minden bátorságomat, és mondtam az uramnak, hogy forduljunk már oda, ha egyszer már úgyis a kertbe készülünk, legyünk túl rajta!
Hát, finoman szólva nem örült a dolognak...
Mert először még be akartam menni a munkahelyemre is, ugyanis a rendelő udvarán a fagyal sövény közé véletlenül benőtt egy mályva cserje, és megbeszéltem doktor nénivel, hogy az nekem jó lenne a sövény egyik foghíjába.
Utána meg az egyik állat felszerelés boltba, ahol most akciós az expot (megvettem  a jövő évre való 24 darabot), meg kellene venni karomvágót is....

Ettől Laci egyből agyvérzést kapott, mert a három helyszín a város három különböző pontján van, ő meg nem szeret sokat vezetni...

Így indultunk neki. Na de miután kiástam..., megvettük..., megvettük... és beültettük, nem győzte  dicsérni magát, hogy milyen jó ötlet volt, hogy elmentünk a Villásba is, legalább már túl vagyunk rajta és az idén nem kell többet oda menni!
 Vettem három ribizli bokrot, és hatalmas önuralommal nem vettem még egy somot, pedig egy zöld vesszejű még piszkálja a fantáziámat!

az volt a terv, hogy teljesen máshová ültetem, mint a meglévők, de egyszerűen nem találtam nekik jobb helyet, így mögéjük ültettem
Az erdő védelmében el kell mondanom, hogy bár ezek a k... akácgyökerek nem tisztelik a telekhatárt, cserébe viszont a lombjuk sem, így ezen a területen vastagon áll a lombföld, ami ugye állítólag a legjobb komposzt.

ebbe a sorba kerültek a vérborbolyák, kecskerágók, fagyalok

a látszat ellenére nem a kutya a fő téma

A ribizlik után a mályva sövény foghíjait ültettem be, egyik helyre a rendelőből kiásott mályvát, másik helyre egy jezsámen sarjat. Hiába, a jezsámen olyan jól bírja a homokot, fejlődik és sarjad pedig alig locsolom, ő lett a "beugró" nálam.
A mályva sövény azt mondjuk most nem fényképeztem le, hanem a múlt heti beültetést...

a szomszéd kerítése mentén
A látszat ellenére nem a kutya a fő téma, hanem a fekete körökben nem látható kis növények. Pedig ott vannak!


Megnyírtam, a bukszusokat, na nem egy profi munka, de ide vidékre jó lesz! Végül az ő foghíjaikat úgy hagytam, nincs szívem bántani a másik kettőt, amit ide akartam átültetni. Majd egyszer, szerzek valahonnan pótolni valót.



Ezután gondoltam, még kiásom az elszáradt nyári orgonákat, amiknek a helyére majd a boglárka cserjéket akarom ültetni. Ki is ástam, viszont az elszáradt nyári orgonáknak a föld alatt elég jól fejlett gyökerük volt, így természetesen azokat is sajnáltam kidobni, ezért beástam a gyökereket a ház mögötti igazi orgona bokrok közé; csináljanak amit akarnak, ha megmaradnak- megmaradnak, ha nem, nem.


a látszat ellenére nem a kutya a fő téma, de állandóan a sarkamban van, követ mindenhová
Nem értem amúgy ezeket a növényeket: ha egyszer egész évben száraz kórónak néznek ki, mi a fenének van élő gyökerük?  Hogy döntsem el, hogy melyik végüknek higgyek?

a búzavirág magok egy hét alatt kikeltek a jó kis virágföldben

ide pedig borsos varjúhájat ültettem
ez mind-mind lóhere
































nyírfa...

három...

tételben
két lépésre a kerttől az erdőben a vadszőlő őszi színei

11 megjegyzés:

BoGyo írta...

Szép nagyon a kertetek! Gondolom jó érzés visszanézni a kezdetekben készült képeket, hogy miből indult ki és most hol tartotok.
Remélem a ribizlik jól fogják érezni magukat!!
Édesek a kutyeszek:)

Névtelen írta...

Szép ez a kert! Nem értem, hogy miért szoktál panaszkodni? Lehet, hogy maximalista vagy? Laci

Hédi írta...

A Paradicsom személyes változatának megalkotása:-)

Juhmeli írta...

Milyen nagy a kert! Nagyon tetszik a sok fa meg bokor. Mióta a tietek? Azért érdekel, mert kíváncsi vagyok, hogy a mi fáink, amiket még meg sem vettünk, mikor lesznek ilyen szép nagyok.
És a franc essen a Bloggerbe, hogy megint képnézegető flashsel hozza be a képeket. Így nem lehet nagyítani.

csakBea írta...

Köszönöm, a dicséreteket!
BoGyo: nagy bánatomra nem volt még digitális gépünk, amikor vettük a kertet, rendessel meg eszünkbe sem jutott fotózni, így nincsenek kezdeti képek. Azért is dokumentálok azóta ilyen bőszen :)

Laci: Hogy miért panaszkodok? láttad a ribizli meg a borsó termésünket... a meggy, cseresznye is hasonló volt eddig, már ha volt egyáltalán, a zöldségekről nem is beszélve. Ezenkívül nagyon sok növény nem bírta nálam, kipusztult. De ezeket félre téve tényleg egyre szebb a kert ahogy nőnek a növények, és én imádom!

Melinda: 2004 májusában vettük a kertet. De a legnagyobb fák, amit látsz a képeken körben,azok az erdőhöz tartoznak, csak az a miénk ami belül van :)
Én is utálom, hogy ezt csinálja a képekkel a blogger. De felajánl egy linket a kép mellett, az kinagyítja, csak így sokkal bonyolultabb :(

Juhmeli írta...

Ó!:) Én a belsőkre gondoltam. Pl: a háromrészes nyírfádra, vagy a vérszilvádra.

Ági írta...

Cukifalat a kutyus, hogy minden képen megvillan. Gondolom lelkesen ment a gazdi után fényképezés közben!
Bea, pont múltkor gondolkodtam azon (az áttelelő zöldségek helyét hoztam rendbe), hogy mennyivel könnyebb lenne, ha homokosabb talaj lenne a kertben nálunk! Nyár végén néha ingerem van, hogy ütvefúrót vigyek a kertbe, mert máshogy szinte nem lehet feltörni a dunai agyagot. Mondjuk minden talajhoz meg lehet találni azokat a fajtákat, amelyek jól fejlődnek. Én is leírtam a kertben bizonyos zöldségeket, amiknek aztán más fajtája szuperul fejlődött. Pl a Nantesi sárgarépa nem megy semmire, de a haver Vörös óriás sárgarépa egészen szépen terem. Ugyanez volt a Deziré krumplival és a Sárpo Mirával. Sajnos azonban én is évekig vacakoltam - és vacakolok - ilyenekkel, mire kézzelfogható eredményt értem el. A sok okos szakkönyv nem szól ezekről.

csakBea írta...

Ági, én is elgondolkoztam, amikor a rendelő udvaráról ástam ki a mályva cserjét, és csak úgy lazán bele akartam tolni az ásót a földbe, ahogy azt a kertben megszoktam! Elsőre a hegye sem ment bele. Egyből átértékeltem, hogy rossz-e a homokos talaj! Biztosan lehet homokon is termelni mindenféle szép zöldséget, de nem hétvégi kertészként, heti egyszeri locsolással.... Nem baj, úgyis olyan kevés zöldséget eszünk, csak a gyümölcsök teremnének!

Ági írta...

A Sárpo mirát 0 locsolással termeltem! :-) Annyi vizet kapott, ami az égből ráhullott. Ha úgy gondolod, tavasszal küldök pár gumót vetni!

csakBea írta...

Ági, te mindig bűnbe viszel! :) Ha küldesz pár gumót megköszönöm, de tényleg csak párat, kíváncsi vagyok rá, mire mennének nálam. Használati utasítás is kellene mellé, mert a feltöltés, vagy felkupacolás, vagy mit szoktatok írni, az nekem kínai. Valami trágya is kell alá?

Ági írta...

Erényként fogom fel ezt a bűnbe vitelt! :-) Kérlek, írj egy címet a magcserebere@gmail.com-ra!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

címkék

:( (1) 2010 (1) 2011 áprilisi állapot (1) 2011 szeptember (2) 2012 május 27 (1) 40 fok (1) a kert állatvilága (11) Agatha Christie (1) ágyás (1) ajándék (1) ájtatos manó (1) akácgyökerek (1) akácok (1) akvárium (2) almatermés (3) alsó fertály (1) angol nyelv vizsga (1) apa (4) áram (1) aranyvessző (2) ásás (3) aster (1) balkáni gerle (1) Bandi (1) Bátor (4) bazsarózsa (1) béka (3) béka segge (1) betakarítás (1) betegség (3) betekerítás (1) betgség (1) betonozás (1) betörés (2) bicska (1) blogos dolgok (2) bodza (4) Bodza kutya (2) Bodza kutya ás (1) Bodza pancsol (1) boglárka cserje (2) bográcsozás (1) Bogyó (1) Bogyó talicskázik (1) boróka (1) borsó (7) borsó ültetés (2) borsos varjúháj (1) búbos banka (1) bukszus (8) búzavirág (2) büdöske (1) cickafark (3) csak úgy (1) Cseh Tamás (1) cserebogár (1) csillagfürt (2) csoki fagyi (1) csomag (1) defekt (1) Dínó (1) díszcsorba (1) Dixi (1) edényfogó (1) egér (3) egy év elmúlt (1) egynyári szarkaláb (1) egynyáriak (2) először virágzók (1) első munkák (2) első növények (1) én is versenyt futok (1) erdő (1) erdőirtás (1) eső (1) esőt akarok (1) esővízgyűjtő (1) Éva néni virágja (1) évelő len (1) ez mi ez (1) ez van (1) ez volt eredetileg (1) ezüst uszkár (3) ezüstfenyő (1) fa sebkezelés (1) fagy (1) fagyal (1) fájdalom (1) fák (1) fecseg a felszín (1) fekete bab (1) fenyő (1) fenyő magonc (5) fészek (1) flexibilis csemperagasztó (1) foghúzás (1) futórózsa (1) (1) fűnyírás (3) fűrész (1) fűzfa (3) galagonya (1) galgonya (1) gazok (1) gombák (1) gondolatok (1) gránát alma (9) Granny Smith (1) gumicsizma (1) gyász (3) gyerek kor (1) gyík (5) gyökerek (1) gyökereztetés (1) gyöngyvessző (1) gyümölcsfák (4) hagyma dugdosás (2) hagymások (4) halak (1) harlekin katica (2) hát így (1) Hédi féle mályva (1) hőség (2) ilyen is pusztult már el nálam (1) in memoriam (1) ismeretlen madár (2) japán birs (1) japán gyöngyvessző (1) japán rózsa (1) játék (1) játék Baluval (1) jelenkor (1) jezsámen (2) jonatán alma (1) kaporlevelű (2) karácsony (1) karácsonyi díszek (1) karalábé (1) karalábé. komposzt (1) kártevő (1) kasvirág (4) kecskerágó (1) kékszakáll (1) kenyér sütés (3) kerítés (4) kert helyett (1) kertvarázslat (1) keskenykevelű ezüstfa (1) kifli sütés (1) kis meténg (1) kocsi (1) koktél paradicsom (3) komposzt (2) komposzt szita (2) korallbogyó (3) köhögés (2) könyv (1) könyvek (3) közterület (1) kreatív (1) krókusz (2) krumpli (2) krumplifőd (4) kukorica (1) kúpvirág (2) kúszó madárbirs (1) kút (2) kutya (6) kutyák (11) kutyaséta. 2012 tél (1) kutyasétáltató lányka (2) kutyátlanul:( (1) lábnyomok (2) lakótelep (1) láz (1) legeslegrosszabb év (1) lenmag (1) letöltés (1) levendula (1) lila akác (1) liliom (5) liliomok (1) lóhere (2) lonc (1) lugas paradicsom (8) macska (1) madarak (1) madárdal (1) madárfészek (1) madáritató (1) magamról (1) magas ágyás (1) májusi fagy (1) mályva cserje (3) Mária virágini (1) meggy (1) meggy fagyi (1) meggy szedés (3) meggybefőtt (1) mert már öreg (1) metszés (3) mézes (1) mézeskalács (1) mezőgazdasági részleg (1) mi ez (1) mobilinternet (2) mogyoró (2) mogyoró bokor (2) mogyoró meggybefőtt (1) mosdó (1) munkanélküli (1) nagy fa (1) nanoverseny (1) nárcisz (3) nem kert (3) nemesia (1) netbook (1) névnap (1) november (1) nutella házilag (1) nyárfa? (2) nyári orgona (2) nyírfa (12) nyúl (1) nyúl elleni védekezés (1) óhaj-sóhaj (1) orrszarvú bogár (4) örökbefogadás (1) ősz (2) őszi oroszlánfog? (1) őszibarack (2) őz (3) pajor (1) pajzstetű (1) palánták az ablakban (1) palántázás tejesdobozba (1) pálmaliliom (1) papagáj (1) paprika (2) paradicsom (3) patiszon (1) pdf (1) penészesedés (1) pénztárca (1) permetezés (3) perverz (2) petrezselyem (2) petúnia (5) pézsmamályva (1) pihenés (1) pipacs (2) piros (1) pók (1) poloska gyilkosság (1) porcsinrózsa (5) prunus padus (2) puszpángmoly (1) pünkösdi rózsa (1) ragadozó (1) rajz (3) répa (3) retek (6) rézvirág (3) ribizli (5) ribizli torta (1) rózsa (1) rózsalonc (1) rozsda farkú (3) rozsdafarkú (3) rucola? (1) rukola (1) saláta (1) saláta ültetés (1) sarkantyúka (1) sarpo mira (1) sásliliom (5) seregélyek (1) sírhely (1) slag (2) som bokor (2) sövények (1) spirea (1) sütés (5) sütőtök (1) szajkó? (1) szaporítás (1) szar az élet (1) szárzság (1) szegfű (5) szél (1) szerszámok (1) szidom a férjemet (1) szivarfa (2) szomszéd (1) Szőke Herceg (1) születésnapok (1) talajtakarás (1) tamariska (1) tatárvirág (1) Tatin torta (1) téglaültetvény (1) tejberizstorta (1) tél vége (1) téliesítés (4) telihold (1) tereprendezés (2) tévézés (1) tök (2) töklé (1) tölgyfa (1) tőzegbeton (1) trombita folyondár (3) tudományosan (1) tuja (4) tücsök búzavirág (1) tücsök meg a... (1) tűlevelű bugatölcsér (1) tűz (1) tűztövis (4) új ágyás (1) új élet (1) Új Év (1) új fa (1) új nick (1) új növény (18) uncsi (1) ültetés (2) vadsóska (1) vakvezető (1) varfű? (1) Vatera (1) verbéna (2) vérborbolya (1) vérszilva (1) vetés (3) Villás (1) virágágyás (3) virágmagok (1) virágok (1) virágpók (1) visszapillantás (1) Vitalij (3) welness (1) Zafír (1) zelnicemeggy (1) zsalukő (3) zsálya (1)