"Vannak, akik számára a kertészkedés talán csak ártalmatlan ténykedésnek látszik, amely valójában kis jelentőségű egy olyan világban, ahol a címoldalakat magasztosabb kérdések foglalják el. Ezzel nem értek egyet. Amikor a világ hatalomvágyőrült vezetői már rég feledésbe merülnek, az árnyékban akkor is kihajt majd a gyűszűvirág, s a napfényben tavirózsák nyitják majd csillagszerű virágaikat."

( Alan Titchmarsh
)

2011. október 30., vasárnap

Én mindig mindent fordítva csinálok

Mint például most is....
Ugye pár héttel ezelőtt végig ültettem a szomszéd kerítése előtti részt különböző gyökereztetett hajtásokkal, anya növény mellől kiásott gyökérsarjakkal, és az egy darab vásárolt som bokorral.
Ekkor minden növénykének ástam egy jó nagy gödröt, feltöltöttem virágfölddel, és abba ültettem őket....
Most pedig felástam a növények közötti területet, rengeteg tarack gyökeret kiszedve, hogy jobban tudjanak fejlődni, és ne gyomosodjon a környékük, és jobban tudjak körülöttük gyomlálni. ( De "jó", még egy pár méter gyomlálni való!)
Nyilván az lett volna a logikus, ha ezt ültetés előtt csinálom, de ha azt mondja nekem valaki, vagy inkább azt mondom magamnak, hogy : -"Ide figyelj te Bea! Ültetni akarsz ide, ugyan már ásd fel előtte a célterületet, hogy aztán könnyebb legyen gyomlálni, és a növényeknek is könnyebb legyen fejlődni.....!"
Akkor valószínűleg azt válaszolom magamnak, hogy:-" Ássa a halál, olyan hosszú az a terület, jól van az úgy ahogy van!"
Így viszont, hogy már bent vannak a növények, és "csak" növénytől növényig kellett ásni, az egyes növények között pedig csak lépésnyi távolság van, mindjárt más volt a helyzet!
Így is sikerült kb. 2 órát "kellemesen" eltöltenem vele, és tényleg nem tudom mit csinál, hogy bírja az az ember az ásást, akinek agyagos a talaja, mert valljuk be, az ásás jó szar meló! Szerintem nem is lehetne egy nap alatt megcsinálni, pedig hosszúnak hosszú ugyan a felásott terület, de elég keskeny.


Nagy buzgalmamban kárt is csináltam magamnak... Miután felástam a területet, elgereblyéztem, és lelapogattam a puha süppedős homokot a gereblye fejével, és ekkor egy jól irányzott ütéssel sikerült az egyik egy szál bél tamariska hajtást tőből kitörnöm. Mondjuk ettől még kihajthat, ha a gyökere erős, mert  vehetjük úgyis, hogy egy alapos metszésben részesítettem, de ha elpusztul, kénytelen leszek pótolni valamivel. Mondjuk még egy sommal...

Őszi képek


9 megjegyzés:

Mr. Paparazzo írta...

Ásógép a megoldás! :)
Nagyon szépek az őszi fotók!

(és tetszik a két rajz a blog oldalán: a fekete macsek és a rotyogó üst! Ezek itt voltak, vagy csak én vettem észre még most őket? A Halloweeni "főrajzról" nem is beszélve! Csak nem te rajzoltad?)

csakBea írta...

Köszi, Mr, Paparazzo! A rajzok csak most kerültek ide,igen, én rajzoltam. Tudod, marad a gyerek... :)

Juhmeli írta...

Nem semmi munka volt ezt felásni, én biztos, hogy nem csináltam volna. Úgy megúsztam volna az elkövetkezendő gyomlálás nagy részét:) Így viszont gondolom kisebb az olyan konkurencia, mint tarack és fűnyíró, vadsóskával kombinálva és nagyobb a túlélési esély.

csakBea írta...

Hát, remélem, hogy jobban boldogulnak így, és nem nő vissza a sok tarack. Biztató, hogy tavasszal a gyümölcs fák tövét is felástuk ugyanígy, és egész idényben csak kevés, könnyen kihúzható gyommal kellett megküzdenem a tövükben.

Nyözö írta...

Hacsak nem jársz úgy, hogy a friss finom, laza talajban az őshonos jószágok élvezettel foglalják el a könnyebb életfeltételeket adó területet. :) Bár szerintem a som is közel őshonos felétek.

Komoly kérdés: mennyiért vesztegetnek egy somot manapság, ha az nem Lajos? Nem él a közeletekben a som magától ha már erdőközelben vagytok?

Én annó a tiszafával jártam viccesen. Vettem egy kis cserép tiszafát, aztán amíg büszkén vittem be a kertbe kiszúrtam a házig menet vagy 10 tövet kikandikálni az avarból. :)

csakBea írta...

Hogy őszinte legyek,még soha életemben nem láttam somot azon kívül amit vettünk, nem tudom, mennyire lehet őshonos? Amit vettem piros vesszejű som, a latin nevét nem tudom, 800 ft-volt.

Nyözö írta...

Szerintem csak simán elmentél mellette. A som az egyik legklasszikusabb erdőszéli, réti bokor, és persze számos fajtája van. Ilyenkor ősszel brutálisan szépek az általában mélyvörös, bíbor leveleikkel.

Nem véletlen gondolom, hogy bármelyik turistatérképet kinyitod rögtön találsz legalább egy Som hegyet az adott tájegységen belül. Ifjú koromban sportot űztem a hazai Som hegyek látogatásából. :)

csakBea írta...

Ez vicces :)Egy Somsály nevű településen nőttem fel, de fogalmam sincs van-e valami köze a somhoz, és csak galagonya, vadrózsa és kökény bokrokra emlékszem. Meg vadkörte fákra.

Juhmeli írta...

Éljenek a somok (is)! Minden faját szeretem. A húsost, a virágost, a csillagot, a veresgyűrűst. Jöhet mind.
Bocs, Nyözö, de a tiszafás eseteden még kuncogok egy darabig. Vizuális típus vagyok:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

címkék

:( (1) 2010 (1) 2011 áprilisi állapot (1) 2011 szeptember (2) 2012 május 27 (1) 40 fok (1) a kert állatvilága (11) Agatha Christie (1) ágyás (1) ajándék (1) ájtatos manó (1) akácgyökerek (1) akácok (1) akvárium (2) almatermés (3) alsó fertály (1) angol nyelv vizsga (1) apa (4) áram (1) aranyvessző (2) ásás (3) aster (1) balkáni gerle (1) Bandi (1) Bátor (4) bazsarózsa (1) béka (3) béka segge (1) betakarítás (1) betegség (3) betekerítás (1) betgség (1) betonozás (1) betörés (2) bicska (1) blogos dolgok (2) bodza (4) Bodza kutya (2) Bodza kutya ás (1) Bodza pancsol (1) boglárka cserje (2) bográcsozás (1) Bogyó (1) Bogyó talicskázik (1) boróka (1) borsó (7) borsó ültetés (2) borsos varjúháj (1) búbos banka (1) bukszus (8) búzavirág (2) büdöske (1) cickafark (3) csak úgy (1) Cseh Tamás (1) cserebogár (1) csillagfürt (2) csoki fagyi (1) csomag (1) defekt (1) Dínó (1) díszcsorba (1) Dixi (1) edényfogó (1) egér (3) egy év elmúlt (1) egynyári szarkaláb (1) egynyáriak (2) először virágzók (1) első munkák (2) első növények (1) én is versenyt futok (1) erdő (1) erdőirtás (1) eső (1) esőt akarok (1) esővízgyűjtő (1) Éva néni virágja (1) évelő len (1) ez mi ez (1) ez van (1) ez volt eredetileg (1) ezüst uszkár (3) ezüstfenyő (1) fa sebkezelés (1) fagy (1) fagyal (1) fájdalom (1) fák (1) fecseg a felszín (1) fekete bab (1) fenyő (1) fenyő magonc (5) fészek (1) flexibilis csemperagasztó (1) foghúzás (1) futórózsa (1) (1) fűnyírás (3) fűrész (1) fűzfa (3) galagonya (1) galgonya (1) gazok (1) gombák (1) gondolatok (1) gránát alma (9) Granny Smith (1) gumicsizma (1) gyász (3) gyerek kor (1) gyík (5) gyökerek (1) gyökereztetés (1) gyöngyvessző (1) gyümölcsfák (4) hagyma dugdosás (2) hagymások (4) halak (1) harlekin katica (2) hát így (1) Hédi féle mályva (1) hőség (2) ilyen is pusztult már el nálam (1) in memoriam (1) ismeretlen madár (2) japán birs (1) japán gyöngyvessző (1) japán rózsa (1) játék (1) játék Baluval (1) jelenkor (1) jezsámen (2) jonatán alma (1) kaporlevelű (2) karácsony (1) karácsonyi díszek (1) karalábé (1) karalábé. komposzt (1) kártevő (1) kasvirág (4) kecskerágó (1) kékszakáll (1) kenyér sütés (3) kerítés (4) kert helyett (1) kertvarázslat (1) keskenykevelű ezüstfa (1) kifli sütés (1) kis meténg (1) kocsi (1) koktél paradicsom (3) komposzt (2) komposzt szita (2) korallbogyó (3) köhögés (2) könyv (1) könyvek (3) közterület (1) kreatív (1) krókusz (2) krumpli (2) krumplifőd (4) kukorica (1) kúpvirág (2) kúszó madárbirs (1) kút (2) kutya (6) kutyák (11) kutyaséta. 2012 tél (1) kutyasétáltató lányka (2) kutyátlanul:( (1) lábnyomok (2) lakótelep (1) láz (1) legeslegrosszabb év (1) lenmag (1) letöltés (1) levendula (1) lila akác (1) liliom (5) liliomok (1) lóhere (2) lonc (1) lugas paradicsom (8) macska (1) madarak (1) madárdal (1) madárfészek (1) madáritató (1) magamról (1) magas ágyás (1) májusi fagy (1) mályva cserje (3) Mária virágini (1) meggy (1) meggy fagyi (1) meggy szedés (3) meggybefőtt (1) mert már öreg (1) metszés (3) mézes (1) mézeskalács (1) mezőgazdasági részleg (1) mi ez (1) mobilinternet (2) mogyoró (2) mogyoró bokor (2) mogyoró meggybefőtt (1) mosdó (1) munkanélküli (1) nagy fa (1) nanoverseny (1) nárcisz (3) nem kert (3) nemesia (1) netbook (1) névnap (1) november (1) nutella házilag (1) nyárfa? (2) nyári orgona (2) nyírfa (12) nyúl (1) nyúl elleni védekezés (1) óhaj-sóhaj (1) orrszarvú bogár (4) örökbefogadás (1) ősz (2) őszi oroszlánfog? (1) őszibarack (2) őz (3) pajor (1) pajzstetű (1) palánták az ablakban (1) palántázás tejesdobozba (1) pálmaliliom (1) papagáj (1) paprika (2) paradicsom (3) patiszon (1) pdf (1) penészesedés (1) pénztárca (1) permetezés (3) perverz (2) petrezselyem (2) petúnia (5) pézsmamályva (1) pihenés (1) pipacs (2) piros (1) pók (1) poloska gyilkosság (1) porcsinrózsa (5) prunus padus (2) puszpángmoly (1) pünkösdi rózsa (1) ragadozó (1) rajz (3) répa (3) retek (6) rézvirág (3) ribizli (5) ribizli torta (1) rózsa (1) rózsalonc (1) rozsda farkú (3) rozsdafarkú (3) rucola? (1) rukola (1) saláta (1) saláta ültetés (1) sarkantyúka (1) sarpo mira (1) sásliliom (5) seregélyek (1) sírhely (1) slag (2) som bokor (2) sövények (1) spirea (1) sütés (5) sütőtök (1) szajkó? (1) szaporítás (1) szar az élet (1) szárzság (1) szegfű (5) szél (1) szerszámok (1) szidom a férjemet (1) szivarfa (2) szomszéd (1) Szőke Herceg (1) születésnapok (1) talajtakarás (1) tamariska (1) tatárvirág (1) Tatin torta (1) téglaültetvény (1) tejberizstorta (1) tél vége (1) téliesítés (4) telihold (1) tereprendezés (2) tévézés (1) tök (2) töklé (1) tölgyfa (1) tőzegbeton (1) trombita folyondár (3) tudományosan (1) tuja (4) tücsök búzavirág (1) tücsök meg a... (1) tűlevelű bugatölcsér (1) tűz (1) tűztövis (4) új ágyás (1) új élet (1) Új Év (1) új fa (1) új nick (1) új növény (18) uncsi (1) ültetés (2) vadsóska (1) vakvezető (1) varfű? (1) Vatera (1) verbéna (2) vérborbolya (1) vérszilva (1) vetés (3) Villás (1) virágágyás (3) virágmagok (1) virágok (1) virágpók (1) visszapillantás (1) Vitalij (3) welness (1) Zafír (1) zelnicemeggy (1) zsalukő (3) zsálya (1)