"Vannak, akik számára a kertészkedés talán csak ártalmatlan ténykedésnek látszik, amely valójában kis jelentőségű egy olyan világban, ahol a címoldalakat magasztosabb kérdések foglalják el. Ezzel nem értek egyet. Amikor a világ hatalomvágyőrült vezetői már rég feledésbe merülnek, az árnyékban akkor is kihajt majd a gyűszűvirág, s a napfényben tavirózsák nyitják majd csillagszerű virágaikat."

( Alan Titchmarsh
)

2011. március 7., hétfő

Várom a tavaszt

Már majdnem március közepe van, de még mindig nem akar tavaszodni. Egye meg a fene, olyan hideg van, hogy már megint csak három hete voltunk a kertben, pedig lemosó permetezni, meg metszeni kéne, és tavaly ilyenkor már elvetettem a répát és a borsót is.
Szerencsére ősszel csináltunk lemosó permetezést, már csak előre látásból is, mert a tavaszi valahogy mindig elmarad. De azért nem ártana most is.
Anyagi helyzetünk a béka segge alatt van. Nem elég, hogy azuram munkanélküli, de én  is csak veszteséget termeltem még az idén. Ez ugyan minden év elején így van, de márciusban azért már szoktam valamit hozni a konyhára, de ha ilyen marad az idő...
A virágnak megtiltani azonban nem lehet, így elmásztam a Tescóba olcsó magokért. Elsősorban koktél paradicsomot akartam venni, de az nem volt, így nem vettem semmilyent, mert a többi fajtával csak kudarc élményem volt eddig. Vagy el kel menni máshol is megnézni (csak a hideg miatt a fenének van kedve mászkálni),  vagy majd palántát venni májusban. De akkor hol marad a pepecselés,a teremtés öröme?

Vettem vörös óriás répát, mert a tavalyi "nantival" nem voltam megelégedve, na persze ez valószínűleg a földem  hibája, de hátha....
Borsó helyett most inkább jégcsap retket vettem, a borsóm tavaly szépen termett, viszont egyáltalán nem volt finom cukros íze, inkább olyan keményítős.
Hónapos retekkel nem is merek próbálkozni, az még akkor is állandóan kukacos, ha csak veszem, nem én ültetem. Egyáltalán nem tapasztalatból, de valahogy úgy érzem, a jégcsap ellenállóbb.
Vettem még fehér paprika magot is, ezeket már el is vetettem egy pici vajkrémes dobozba. Ha egyáltalán lenne belőle valami, nekem elég lenne öt tő, csak a jó érzés kedvéért.

Ezenkívül petúnia, rézvirág és büdöske magokat vettem, a petúniát már szintén elvetettem az ablakban, tavaly nagyon meg voltam vele elégedve, tavasztól késő őszig virágzott az erkélyen és a kertben is, ilyen hosszú tenyészidejű virágokra van nekem szükségem! Az egyetlen bajom vele, hogy nem létezik pirosban.
Állandóan piros virágokra vadászom (olyanra, ami hosszan virágzik), de amit pirosnak hirdetnek,  a gyakorlatban mindig legfeljebb narancs sárga, így minden virágom sárga és kék árnyalatú.
Kíváncsi leszek a rézvirágra, ha kikel egyáltalán...

Több dolgot nem tervezek ültetni. Persze ember tervez, a véletlen meg állandóan közbeszól, fenyőt sem akartam egyáltalán ültetni, de ha egyszer már kiesett a tobozból az a mag... A gránát almát pedig muszáj volt kipróbálnom, hogy képes-e kicsírázni...

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

A borsóval pedig érdemes próbálkozni, csak más tipusúval/fajtával. Meg kell találni azt amelyik megfelel a körülményeknek és az izlésednek. Nekem homokos talajon a "Debreceni sötétzöld" jött be, mással nem is próbálkozom.
Virágmagot miért nem fogsz? Lehet kérni neked tetsző virágok magvából szinte bárkitől, sőt még parkból sem lopás az elnyilt virágokból begyüjteni egy keveset. A petunia és a büdöske meg kikel a szétszóródott magokból is!
Laci

Beatrice írta...

Hm... Pont a Debreceni sötétzöld volt az, amit tavaly vetettem, direkt abból a meggondolásból, hogy ez biztos idevaló. Debrecenben lakunk :)

Beatrice írta...

Valamiért a kertben magról kikelt büdöskék nagyon csenevészek szoktak lenni, de még a körömvirág is. Érdekes egy termőföld ez!

Névtelen írta...

Debrecen! Homokos, vagy agyagos talaj? Egy "debreceni borsócsalád" megérne egy próbát, melyik jön be.
Kerti magok szerintem azért csenevészek, mert valamilyen hibrid alanyról származnak (de még a körömvirág is?). A gyom mekkorára nő meg? (Mutatja a talaj tápanyag tartalmát.)
Laci (én Nádudvaron nőttem fel)

Beatrice írta...

Nagyon homokos. A gyommal nincs probléma, az térden felül is érne, ha hagynám. Igaz, azok nem a virágágyásban vannak. Ilyen nagy különbség lenne az ágyások, és a többi terület között??

Névtelen írta...

Nem lehet olyan nagy különbség! Közben visszaolvastam egy kicsit. Nem olyan nagy a gyom sűrűsége sem. Szerintem elég szegény és száraz a talaj! Érdemes próbálkozni, de ha nem esik az eső, akkor sok termésre semmiből sem lehet számitani. Esetleg a mulcsozás segithetne (honnan szedtek hozzá zöldnyesedéket?), az javitaná a talajt is. Szomszédok hogy csinálják?
Volt egy telkem a Vekeri tó felé (rosz döntés volt). A nővéremék megpróbáltak ugyanigy panelból gzdálkodni. Pár év után feladták!
Laci

Beatrice írta...

Ha-ha, a Vekeri tó felé van a kertünk :)Igazából én nem gazdálkodni akarok, csak jól esik kapirgálni egy kicsit. Ha bejön, bejön, ha nem nem. :)
Most hol laktok?

Névtelen írta...

Helyesbitek: "gazdálkodni"
Én elkeveredtem a nagyfaluba megcsinálni a "szerencsémet", meg egy kicsit "gazdálkodok" a kertben. És terjesztem az igét, hogy "fű körbe tujával" az ciki! Laci

Névtelen írta...

Igérem, hogy többet nem zaklatlak:
Erre a homokos száraz talajra kiváló piros tónusú virág a kokárdavirág. http://hu.wikipedia.org/wiki/Kok%C3%A1rdavir%C3%A1g
Ha nem agyonnemesitett fajtát veszel, akkor ugy el tud szaporodni, hogy az egész kertet beboritja. A fűnyirót nem birja tulságosan!
Laci

Beatrice írta...

Köszi! Van kokárdavirágom, illetve volt, mert egy virágágyás csökkentés alkalmából kiástam majdnem mindet, amit meg átültettem, az elpusztult. De igazából még most is találok a kertben minden olyan helyen, ahová nem ültettem :)
Azért az érdekes, hogy én direkt piros virágút vettem, és az első évben piros is volt, de aztán egyre inkább kezdett fakulni a színe, annyira,hogy már nem nagyon lehetett megkülönböztetni a szomszédtól kapott sárgától.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

címkék

:( (1) 2010 (1) 2011 áprilisi állapot (1) 2011 szeptember (2) 2012 május 27 (1) 40 fok (1) a kert állatvilága (11) Agatha Christie (1) ágyás (1) ajándék (1) ájtatos manó (1) akácgyökerek (1) akácok (1) akvárium (2) almatermés (3) alsó fertály (1) angol nyelv vizsga (1) apa (4) áram (1) aranyvessző (2) ásás (3) aster (1) balkáni gerle (1) Bandi (1) Bátor (4) bazsarózsa (1) béka (3) béka segge (1) betakarítás (1) betegség (3) betekerítás (1) betgség (1) betonozás (1) betörés (2) bicska (1) blogos dolgok (2) bodza (4) Bodza kutya (2) Bodza kutya ás (1) Bodza pancsol (1) boglárka cserje (2) bográcsozás (1) Bogyó (1) Bogyó talicskázik (1) boróka (1) borsó (7) borsó ültetés (2) borsos varjúháj (1) búbos banka (1) bukszus (8) búzavirág (2) büdöske (1) cickafark (3) csak úgy (1) Cseh Tamás (1) cserebogár (1) csillagfürt (2) csoki fagyi (1) csomag (1) defekt (1) Dínó (1) díszcsorba (1) Dixi (1) edényfogó (1) egér (3) egy év elmúlt (1) egynyári szarkaláb (1) egynyáriak (2) először virágzók (1) első munkák (2) első növények (1) én is versenyt futok (1) erdő (1) erdőirtás (1) eső (1) esőt akarok (1) esővízgyűjtő (1) Éva néni virágja (1) évelő len (1) ez mi ez (1) ez van (1) ez volt eredetileg (1) ezüst uszkár (3) ezüstfenyő (1) fa sebkezelés (1) fagy (1) fagyal (1) fájdalom (1) fák (1) fecseg a felszín (1) fekete bab (1) fenyő (1) fenyő magonc (5) fészek (1) flexibilis csemperagasztó (1) foghúzás (1) futórózsa (1) (1) fűnyírás (3) fűrész (1) fűzfa (3) galagonya (1) galgonya (1) gazok (1) gombák (1) gondolatok (1) gránát alma (9) Granny Smith (1) gumicsizma (1) gyász (3) gyerek kor (1) gyík (5) gyökerek (1) gyökereztetés (1) gyöngyvessző (1) gyümölcsfák (4) hagyma dugdosás (2) hagymások (4) halak (1) harlekin katica (2) hát így (1) Hédi féle mályva (1) hőség (2) ilyen is pusztult már el nálam (1) in memoriam (1) ismeretlen madár (2) japán birs (1) japán gyöngyvessző (1) japán rózsa (1) játék (1) játék Baluval (1) jelenkor (1) jezsámen (2) jonatán alma (1) kaporlevelű (2) karácsony (1) karácsonyi díszek (1) karalábé (1) karalábé. komposzt (1) kártevő (1) kasvirág (4) kecskerágó (1) kékszakáll (1) kenyér sütés (3) kerítés (4) kert helyett (1) kertvarázslat (1) keskenykevelű ezüstfa (1) kifli sütés (1) kis meténg (1) kocsi (1) koktél paradicsom (3) komposzt (2) komposzt szita (2) korallbogyó (3) köhögés (2) könyv (1) könyvek (3) közterület (1) kreatív (1) krókusz (2) krumpli (2) krumplifőd (4) kukorica (1) kúpvirág (2) kúszó madárbirs (1) kút (2) kutya (6) kutyák (11) kutyaséta. 2012 tél (1) kutyasétáltató lányka (2) kutyátlanul:( (1) lábnyomok (2) lakótelep (1) láz (1) legeslegrosszabb év (1) lenmag (1) letöltés (1) levendula (1) lila akác (1) liliom (5) liliomok (1) lóhere (2) lonc (1) lugas paradicsom (8) macska (1) madarak (1) madárdal (1) madárfészek (1) madáritató (1) magamról (1) magas ágyás (1) májusi fagy (1) mályva cserje (3) Mária virágini (1) meggy (1) meggy fagyi (1) meggy szedés (3) meggybefőtt (1) mert már öreg (1) metszés (3) mézes (1) mézeskalács (1) mezőgazdasági részleg (1) mi ez (1) mobilinternet (2) mogyoró (2) mogyoró bokor (2) mogyoró meggybefőtt (1) mosdó (1) munkanélküli (1) nagy fa (1) nanoverseny (1) nárcisz (3) nem kert (3) nemesia (1) netbook (1) névnap (1) november (1) nutella házilag (1) nyárfa? (2) nyári orgona (2) nyírfa (12) nyúl (1) nyúl elleni védekezés (1) óhaj-sóhaj (1) orrszarvú bogár (4) örökbefogadás (1) ősz (2) őszi oroszlánfog? (1) őszibarack (2) őz (3) pajor (1) pajzstetű (1) palánták az ablakban (1) palántázás tejesdobozba (1) pálmaliliom (1) papagáj (1) paprika (2) paradicsom (3) patiszon (1) pdf (1) penészesedés (1) pénztárca (1) permetezés (3) perverz (2) petrezselyem (2) petúnia (5) pézsmamályva (1) pihenés (1) pipacs (2) piros (1) pók (1) poloska gyilkosság (1) porcsinrózsa (5) prunus padus (2) puszpángmoly (1) pünkösdi rózsa (1) ragadozó (1) rajz (3) répa (3) retek (6) rézvirág (3) ribizli (5) ribizli torta (1) rózsa (1) rózsalonc (1) rozsda farkú (3) rozsdafarkú (3) rucola? (1) rukola (1) saláta (1) saláta ültetés (1) sarkantyúka (1) sarpo mira (1) sásliliom (5) seregélyek (1) sírhely (1) slag (2) som bokor (2) sövények (1) spirea (1) sütés (5) sütőtök (1) szajkó? (1) szaporítás (1) szar az élet (1) szárzság (1) szegfű (5) szél (1) szerszámok (1) szidom a férjemet (1) szivarfa (2) szomszéd (1) Szőke Herceg (1) születésnapok (1) talajtakarás (1) tamariska (1) tatárvirág (1) Tatin torta (1) téglaültetvény (1) tejberizstorta (1) tél vége (1) téliesítés (4) telihold (1) tereprendezés (2) tévézés (1) tök (2) töklé (1) tölgyfa (1) tőzegbeton (1) trombita folyondár (3) tudományosan (1) tuja (4) tücsök búzavirág (1) tücsök meg a... (1) tűlevelű bugatölcsér (1) tűz (1) tűztövis (4) új ágyás (1) új élet (1) Új Év (1) új fa (1) új nick (1) új növény (18) uncsi (1) ültetés (2) vadsóska (1) vakvezető (1) varfű? (1) Vatera (1) verbéna (2) vérborbolya (1) vérszilva (1) vetés (3) Villás (1) virágágyás (3) virágmagok (1) virágok (1) virágpók (1) visszapillantás (1) Vitalij (3) welness (1) Zafír (1) zelnicemeggy (1) zsalukő (3) zsálya (1)