"Vannak, akik számára a kertészkedés talán csak ártalmatlan ténykedésnek látszik, amely valójában kis jelentőségű egy olyan világban, ahol a címoldalakat magasztosabb kérdések foglalják el. Ezzel nem értek egyet. Amikor a világ hatalomvágyőrült vezetői már rég feledésbe merülnek, az árnyékban akkor is kihajt majd a gyűszűvirág, s a napfényben tavirózsák nyitják majd csillagszerű virágaikat."

( Alan Titchmarsh
)

2010. július 18., vasárnap

Fuss folyondár!


Már nagyon régen elterveztem, hogy ha a- terasz-veranda vagy minek nevezzem- elé ültetett trombita folyondár eléri végre a tető magasságát, el kéne futtatni az üldögélős gyepünk fölött, hogy egyszer majd jó kis árnyékot csináljon nekünk.

Ma elérkezettnek láttam az időt, tervem megvalósításához.
Mint már sokszor említettem, a kertet egyik oldalról akác erdő határolja. Ki is néztem egy jó kis akác fát pont szemben a kerítés mellett, aminek megfelelő magasságban van egy pár elágazó ága. Úgy gondoltam, ha az elágazásba be tudnék akasztani egy drót szálat, össze tudnám kötni a fát és a terasz tetején lévő gerendát a dróttal, így lenne mire futtatni a folyondárt.

Na most ez nem olyan könnyű feladat. Először is létra kellene hozzá, amit itthonról kell vinni, mert nem merünk már szinte semmit kint tartani. De mivel állandóan úgy megyünk a kertbe, mint egy málhás szamár, nem sok kedvünk van még a létrát is cipelni. Illetve megbeszéltük, hogy majd egyszer kivisszük a létrát, de nem ma.
Ugyanis vittünk egy táskát kajával ,egy másikat itallal, egy harmadikat a kecskerágó bokrokkal (amit azért vittem ki, mert az erkélyen elkezdték hullatni a leveleiket), és még kitaláltam, hogy a madarat is viszem hagy örüljön a jó levegőnek.
Levonultunk a harmadikról, egyik kezemben a kalitka, a másikban a póráz (mert a kutyák nélkül nem megyünk a kertbe), mögöttem póráz nélkül Bogyó, az uram pedig utánunk még két szatyorral.
Így a létrát már csak a fülünkre tudtuk volna akasztani.

De amikor már kint voltunk, nem hagyott nyugodni a dolog, hogy nekem folyondárt kell futtatnom, mert tudvalevőleg nem tudok a seggemen ülni, akkor érzem jól magam, ha matathatok valamit a kertben.

Szóval létra nem volt, de én azért megpróbálkoztam a dologgal. Fogtam egy hosszú drót darabot, behajlítottam a végét, és a kerítés mellett állva próbáltam felnyújtani a drótot, hogy bepecázzam az elágazásba.
Természetesen nem ment, mert ha túl magasra nyújtottam, elkókadt a vége. Kellett valami, amivel meghosszabbíthatom a kezemet. Szerencsére pont ott volt előttem egy hosszú bot, aminek az egyik vége kicsit hajlított volt, sőt, volt rajta egy hosszú repedés is.
A repedésbe beszorítottam a drótot, felnyújtottam az ágig, ott addig rázogattam, amíg kicsúszott a drót vége . Így már ott volt az ágra akasztva, csak le kellett húzni , hogy elérjem. A bot hajlított végét próbáltam beleakasztani a drót hajlított végébe, azzal lehúzni. Jó hülyén nézhettem ki, ahogy pecázok az ágak között, de amit magam sem gondoltam volna, végül sikerült.

A többi már gyerekjáték volt: amint a drót mindkét vége a kezemben volt, összecsavartam és átfűztem rajta egy másikat, amit a teraszhoz kötöttem. Aztán ezt eljátszottam még egyszer, hogy két szálon fusson a dolog.

Most már a folyondáron a sor. Ha sikerülne elég hosszan megnőnie, elérné az akácfákat, ott aztán jól meg tudna beléjük kapaszkodni, nekünk pedig tuti kis árnyékos gyepünk lenne!
Akkor még azt is elnézném neki, hogy az Istennek nem akar virágozni :)


3 megjegyzés:

Pepi írta...

Ne aggódj Bea! Már látom előre amikor azon fogsz panaszkodni hogy elég a folyondárból,nem győzöd írtani.
Na én már itt tartok. Az egész kertben folyondár nő, pedig csak a kerítésre futtattuk.:-(

Beatrice írta...

Igen, erről már beszéltetek, de egyenlőre nehéz elképzelni. Azért szeretném megérni azt is, hogy virágzik.

partnertalálás írta...

A szomszéd trombitafolyondárja összefonódott a szomorú-fűzével. De olyan erősen tartotta, hogy egy nagy viharban a fűzfa nem tudott ide-oda hajlongani, hanem csak "ide", aminek az lett a következménye, hogy a fűzfa gyökerestől kiszakadt.
Lehet, hogy nem ezért dőlt ki, de én átgondolnám ezt a variációt is.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

címkék

:( (1) 2010 (1) 2011 áprilisi állapot (1) 2011 szeptember (2) 2012 május 27 (1) 40 fok (1) a kert állatvilága (11) Agatha Christie (1) ágyás (1) ajándék (1) ájtatos manó (1) akácgyökerek (1) akácok (1) akvárium (2) almatermés (3) alsó fertály (1) angol nyelv vizsga (1) apa (4) áram (1) aranyvessző (2) ásás (3) aster (1) balkáni gerle (1) Bandi (1) Bátor (4) bazsarózsa (1) béka (3) béka segge (1) betakarítás (1) betegség (3) betekerítás (1) betgség (1) betonozás (1) betörés (2) bicska (1) blogos dolgok (2) bodza (4) Bodza kutya (2) Bodza kutya ás (1) Bodza pancsol (1) boglárka cserje (2) bográcsozás (1) Bogyó (1) Bogyó talicskázik (1) boróka (1) borsó (7) borsó ültetés (2) borsos varjúháj (1) búbos banka (1) bukszus (8) búzavirág (2) büdöske (1) cickafark (3) csak úgy (1) Cseh Tamás (1) cserebogár (1) csillagfürt (2) csoki fagyi (1) csomag (1) defekt (1) Dínó (1) díszcsorba (1) Dixi (1) edényfogó (1) egér (3) egy év elmúlt (1) egynyári szarkaláb (1) egynyáriak (2) először virágzók (1) első munkák (2) első növények (1) én is versenyt futok (1) erdő (1) erdőirtás (1) eső (1) esőt akarok (1) esővízgyűjtő (1) Éva néni virágja (1) évelő len (1) ez mi ez (1) ez van (1) ez volt eredetileg (1) ezüst uszkár (3) ezüstfenyő (1) fa sebkezelés (1) fagy (1) fagyal (1) fájdalom (1) fák (1) fecseg a felszín (1) fekete bab (1) fenyő (1) fenyő magonc (5) fészek (1) flexibilis csemperagasztó (1) foghúzás (1) futórózsa (1) (1) fűnyírás (3) fűrész (1) fűzfa (3) galagonya (1) galgonya (1) gazok (1) gombák (1) gondolatok (1) gránát alma (9) Granny Smith (1) gumicsizma (1) gyász (3) gyerek kor (1) gyík (5) gyökerek (1) gyökereztetés (1) gyöngyvessző (1) gyümölcsfák (4) hagyma dugdosás (2) hagymások (4) halak (1) harlekin katica (2) hát így (1) Hédi féle mályva (1) hőség (2) ilyen is pusztult már el nálam (1) in memoriam (1) ismeretlen madár (2) japán birs (1) japán gyöngyvessző (1) japán rózsa (1) játék (1) játék Baluval (1) jelenkor (1) jezsámen (2) jonatán alma (1) kaporlevelű (2) karácsony (1) karácsonyi díszek (1) karalábé (1) karalábé. komposzt (1) kártevő (1) kasvirág (4) kecskerágó (1) kékszakáll (1) kenyér sütés (3) kerítés (4) kert helyett (1) kertvarázslat (1) keskenykevelű ezüstfa (1) kifli sütés (1) kis meténg (1) kocsi (1) koktél paradicsom (3) komposzt (2) komposzt szita (2) korallbogyó (3) köhögés (2) könyv (1) könyvek (3) közterület (1) kreatív (1) krókusz (2) krumpli (2) krumplifőd (4) kukorica (1) kúpvirág (2) kúszó madárbirs (1) kút (2) kutya (6) kutyák (11) kutyaséta. 2012 tél (1) kutyasétáltató lányka (2) kutyátlanul:( (1) lábnyomok (2) lakótelep (1) láz (1) legeslegrosszabb év (1) lenmag (1) letöltés (1) levendula (1) lila akác (1) liliom (5) liliomok (1) lóhere (2) lonc (1) lugas paradicsom (8) macska (1) madarak (1) madárdal (1) madárfészek (1) madáritató (1) magamról (1) magas ágyás (1) májusi fagy (1) mályva cserje (3) Mária virágini (1) meggy (1) meggy fagyi (1) meggy szedés (3) meggybefőtt (1) mert már öreg (1) metszés (3) mézes (1) mézeskalács (1) mezőgazdasági részleg (1) mi ez (1) mobilinternet (2) mogyoró (2) mogyoró bokor (2) mogyoró meggybefőtt (1) mosdó (1) munkanélküli (1) nagy fa (1) nanoverseny (1) nárcisz (3) nem kert (3) nemesia (1) netbook (1) névnap (1) november (1) nutella házilag (1) nyárfa? (2) nyári orgona (2) nyírfa (12) nyúl (1) nyúl elleni védekezés (1) óhaj-sóhaj (1) orrszarvú bogár (4) örökbefogadás (1) ősz (2) őszi oroszlánfog? (1) őszibarack (2) őz (3) pajor (1) pajzstetű (1) palánták az ablakban (1) palántázás tejesdobozba (1) pálmaliliom (1) papagáj (1) paprika (2) paradicsom (3) patiszon (1) pdf (1) penészesedés (1) pénztárca (1) permetezés (3) perverz (2) petrezselyem (2) petúnia (5) pézsmamályva (1) pihenés (1) pipacs (2) piros (1) pók (1) poloska gyilkosság (1) porcsinrózsa (5) prunus padus (2) puszpángmoly (1) pünkösdi rózsa (1) ragadozó (1) rajz (3) répa (3) retek (6) rézvirág (3) ribizli (5) ribizli torta (1) rózsa (1) rózsalonc (1) rozsda farkú (3) rozsdafarkú (3) rucola? (1) rukola (1) saláta (1) saláta ültetés (1) sarkantyúka (1) sarpo mira (1) sásliliom (5) seregélyek (1) sírhely (1) slag (2) som bokor (2) sövények (1) spirea (1) sütés (5) sütőtök (1) szajkó? (1) szaporítás (1) szar az élet (1) szárzság (1) szegfű (5) szél (1) szerszámok (1) szidom a férjemet (1) szivarfa (2) szomszéd (1) Szőke Herceg (1) születésnapok (1) talajtakarás (1) tamariska (1) tatárvirág (1) Tatin torta (1) téglaültetvény (1) tejberizstorta (1) tél vége (1) téliesítés (4) telihold (1) tereprendezés (2) tévézés (1) tök (2) töklé (1) tölgyfa (1) tőzegbeton (1) trombita folyondár (3) tudományosan (1) tuja (4) tücsök búzavirág (1) tücsök meg a... (1) tűlevelű bugatölcsér (1) tűz (1) tűztövis (4) új ágyás (1) új élet (1) Új Év (1) új fa (1) új nick (1) új növény (18) uncsi (1) ültetés (2) vadsóska (1) vakvezető (1) varfű? (1) Vatera (1) verbéna (2) vérborbolya (1) vérszilva (1) vetés (3) Villás (1) virágágyás (3) virágmagok (1) virágok (1) virágpók (1) visszapillantás (1) Vitalij (3) welness (1) Zafír (1) zelnicemeggy (1) zsalukő (3) zsálya (1)